Maestría en Ciencias de la Administración (tesis)
URI permanente para esta colección
Examinar
Envíos recientes
Ítem The complex web of teaching evaluation protocol from students’ perspectives : a systematic review of the literature(Universidad EAFIT, 2024) Aguirre Arias, Nora Paulina; Montes Gutiérrez, Isabel CristinaÍtem Habilidades blandas : ¿Qué necesitan las empresas de tecnología? Estudio de caso múltiple en empresas de base tecnológica(Universidad EAFIT, 2024) Jaramillo Serna, María Alejandra; Robledo Ardila, CristinaÍtem De emprendedoras a empresarias : mujeres que superan los techos de cristal en Colombia(Universidad EAFIT, 2024) Gutiérrez Galindo, Melissa; Rivas Montoya, Luz María; Montes Gutiérrez, IsabelÍtem Fortalecimiento Colaboración Universidad-Empresa (CUE) : hoja de ruta holística, sinérgica y responsable en una Maestría en Ciencias de la Administración mediante investigación acción(Universidad EAFIT, 2024) Gallego Escobar, Margarita María; Aguirre Martínez, Santiago; Cubillos Ángel, Francisco Javier; Campuzano Hoyos, Jairo Andrés; Rivas Montoya, Luz MaríaÍtem Métodos, paradigmas y definiciones : una propuesta para sentar las bases de la historia empresarial aplicada desde una revisión sistemática de literatura(Universidad EAFIT, 2023) Cruz-Giraldo, José Alejandro; Campuzano-Hoyos, Jairo AndrésÍtem Prácticas de inclusión en estrategia abierta : estudio de caso cualitativo en dos empresas medianas en América Latina(Universidad EAFIT, 2023) Alzate Aguirre, Laura; Rivas Montoya, Luz MaríaÍtem Atributos para la construcción de marca lugar participativa del sector comercial "El Hueco" de la ciudad de Medellín – Colombia : representaciones sociales de usuarios agremiados(Universidad EAFIT, 2022) Álvarez García, Helen; Gonzáles Salazar, Natalia; Rojas de Francisco, Laura IsabelThis study analyzes the attributes identified in the social representations of the users that contribute to the construction of the place brand of "El Hueco" in the city of Medellin - Colombia. A sector that offers the opportunity to know how the construction of the place brand is given by those who use the place and taking into account that in 2008 it was registered as a trademark before the Superintendence of Industry and Commerce by one of the leaders of the sector. The design and analysis seeks to recognize the role of the residents through a qualitative research exercise with an exploratory ethnographic approach and from a participatory perspective, including the narratives of nine users who are members of the most important organizations that work for formal and informal commerce in the sector, such as Centro Unido, Asoguayaquil and the Union of Informal Workers (UGTI). The findings indicate that the most relevant attributes for place branding are history, heritage and culture, brand experience and brand personality.Ítem Competencias gerenciales y transformación digital : la experiencia de empresas de Medellín, Colombia(Universidad EAFIT, 2021) Páez Cruz, Derly Yanicxa; Galindo Rodríguez, Oscar AndrésÍtem Principales distinciones sobre el sistema social de la contabilidad convencional desde el sentido de autopoiesis de Niklas Luhmann(Universidad EAFIT, 2021) Ospina Zapata, Carlos Mario; Ocampo Salazar, Carmen AlejandraÍtem A systematic literature review of the concept of aesthetic taste : a research agenda(Universidad EAFIT, 2021) Agudelo Moná, María Camila; Ceballos Ochoa, Lina María; Maya Castaño, Jorge HernánÍtem Narrativa y crisis : la prensa privada y su relación con los procesos de desatar, agravar y mitigar una crisis reputacional. El caso de Fabricato e Interbolsa en Colombia (2012-2019)(Universidad EAFIT, 2021) Suárez Pardo, Dante; Campuzano Hoyos, Jairo AndrésÍtem Las creencias socialmente compartidas presentes en el discurso del control : caso EPM(Universidad EAFIT, 2020) Machado Rivera, Marco Antonio; Ocampo Salazar, Carmen AlejandraShared beliefs in organizations are incorporated into the discourse of the organizational, this are part of the culture and have consequences in their daily actions; in this lies the importance of understanding the elements present in the discourse on control in EPM, E.S.P. (Empresas Públicas de Medellín, Empresa de Servicios Públicos Domiciliarios). This article presents the results of a qualitative research, in the interpretive perspective and the socio-cognitive approach of Teun van Dijk. In the conceptual part, texts have been reviewed and analyzed, in the approach to the discourse an interview has been carried out with various representative agents (managerial level, media-advisers and technical-operational) about organizational control, the shared beliefs were characterized from the discourse by the representative agents of the EPM case. Discourse analysis is carried out by addressing the categories in which control is manifested (conceptual, ontic, methodological and teleological). In general terms, the beliefs present in the discourse on control are inscribed, in order, in the process, humanist, results and resources approach. Beliefs in the category of meaning (conceptual) are located in the humanistic approach, in its reality to be controlled in the results approach and in the methodological in the process approach, while the teleological is located in the results approach. Finally, the asymmetry between the real represented in the beliefs of control and the formal represented in EPM's efforts to institutionalize control is discussed.Ítem Tensiones en la gestión de la educación superior : análisis desde el discurso del programa Ser Pilo Paga (Colombia)(Universidad EAFIT, 2020) Valencia Salazar, Lina María; Ocampo Salazar, Carmen AlejandraÍtem Manejo de los riesgos empresariales enfrentados por el antioqueño Alejandro Echavarría Isaza, entre 1900 y 1930(Universidad Eafit, 2019) Trujillo Puerta, Uriel Darío; González Salazar, NataliaÍtem Innovación social como un proceso de creación de conocimiento : un estudio de caso de Medellín, Colombia(Universidad EAFIT, 2018) Álvarez Mesa, Catalina; Henao Cálad, MónicaÍtem La concepción de administración pública y pedagogía para la formación de ciudadanos en la Alcaldía de Bogotá, 1995 – 1997(Universidad EAFIT, 2018) Suárez Cardona, Jóhnnatan Andrés; Ramírez Brouchoud, María FernandaThis article seeks to reflect on the conception of public administration and pedagogy interwoven in the specific experience of the Mayor's Office of Bogotá 1995-1997 and manifested by the mayor Antanas Mockus, which marked a singular model of public management and consequently impacted the behavior of the citizens in the various spaces of the city -- To this end, this paper is the result of a research project guided by grounded theory and depth interviews as a methodology for the analysis of established and emerging categories -- The project is then hermeneutic rather than historical and for this reason it sticks not to the historicist systematization of the experience (which has already been done and can be consulted in different sources), but of, the aspects which are considered relevant insofar as they cover the social situations of main interest for the projectÍtem El árbol y el bosque. Cómo un observador ilumina y oscurece algunas líneas de la realidad organizacional.(Universidad Eafit, 2019) Naranjo Restrepo, Oscar Mauricio; Vélez Castiblanco, Jorge IvánÍtem Los convenios del Programa Ampliación de Cobertura, en el Servicio Nacional de Aprendizaje - SENA, una expresión de la nueva gestión pública: análisis de caso(Universidad EAFIT, 2018) Manco Berrío, Blanca Libia; Vélez Rivera, Ramiro AlbertoÍtem El coaching ejecutivo: explicación y lectura crítica(Universidad EAFIT, 2018) Delgado Muñoz, Adolfo León; Vélez-Castiblanco, Jorge IvánÍtem Marco contextual para la educación virtual(Universidad EAFIT, 2008) Arango Fonnegra, María Pía; Garcés Uribe, Olga Lucía
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »