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Ítem ¿Cómo lograr pronósticos más acertados? Modelos AR.I.MA Parte 2(2008-01-01) MORA, LUIS ALBERTO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem ¿Es posible planear la demanda eléctrica y/o predecir el precio de la energía con herramientas de análisis estadístico y proyectivo, seguras?(2007-01-01) MORA, LUIS ALBERTO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Study of the technical state of a Francis turbine by rotor dynamic simulations(2009-04-01) CASTAÑEDA, LEONEL FRANCISCO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem ¿Indicadores de gestión y Operación de Mantenimiento? !No¡ ¡Gestar y Operar el Mantenimiento a partir de Indicadores Futuros!(Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2003-01-01) MORA, LUIS ALBERTO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem ¿Cómo lograr pronósticos más acertados? Modelos AR.I.MA. Parte 1(2008-01-01) MORA, LUIS ALBERTO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Tercerización en mantenimiento basado en estrategia competitiva(2003-01-01) MORA, LUIS ALBERTO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Wielokryterialny system oceny bezpieczenstwa i komfortu jazdy wagonów pociagu(Polish Society of Technical Diagnostics, 2008-06-01) CASTAÑEDA, LEONEL FRANCISCO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Hacia un modelo de formacion continuada de docentes de educacion superior en el uso pedagogico de las tecnologias de informacion y comunicacion(Universidad EAFIT, 2005-09-01) VILLEGAS, GUSTAVO ADOLFO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Airline choice model for an international round-trip flight considering outbound and return flight schedules(Warsaw University of Technology, 2020-01-01) Munoz C.; Laniado H.; Córdoba J.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)This paper quantified the impact of outbound and return flight schedule preferences on airline choice for international trips. Several studies have used airline choice data to identify preferences and trade-offs of different air carrier service attributes, such as travel time, fare and flight schedule. However, estimation of the effect return flight schedules have on airline choice for an international round-trip flight has not yet been studied in detail. Therefore, this study introduces attributes related to return flight characteristics and round-trip flight schedule interaction into the airline choice models, which have not previously been reported in the literature. We developed a stated preference survey that includes round-trip fares based on flight schedule combinations and the number of days prior to departure fares was purchased. We applied modelling techniques using a set of stated preference data. A mixed logit model was tested for the presence of heterogeneity in passengers' preferences. Our results indicated that models with attributes related to return flight and its interaction with outbound flight attributes have a superior fit compared with models only based on attributes reported in the literature review. The model found shows that airfare, travel time, arrival preference schedule in the outward journey, departure preference in the return journey and the schedule combination of round-trip flight are significantly affecting passenger choice behaviour in international round-trip flights. Sensitivity analysis of airline service characteristics and their marketing implications are conducted. The analysis reports seven policies with the greatest impact on each airline choice probabilities. It shows that by reducing travel time and airfare and by adopting an afternoon and night schedule preference for outbound and return flight, respectively, the highest probability on airline choice would be reached. This research contributes to the current literature by enhancing the understanding of how passengers choose airlines, considering both outbound and inbound journey characteristics. Thus, this study provides an analytical tool designed to provide a better understanding of international round-trip flight demand determinants and support carrier decisions. © 2020 Warsaw University of Technology. All rights reserved.Ítem Portable Diagnostic System for the Metro Train(Polish Society of Technical Diagnostics, 2006-01-01) CASTAÑEDA, LEONEL FRANCISCO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Impacto de la investigación aplicada sobre la sostenibilidad de una empresa de transporte ferroviario(Polish Society of Technical Diagnostics, 2014-10-01) BARBOSA, JAIME LEONARDO; CASTAÑEDA, LEONEL FRANCISCO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem La tecnología de la Información y la Comunicación (TIC) como mediadora de los procesos de enseñanza-aprendizaje: una aproximación desde la práctica(Fondo Editorial Universidad EAFIT, 2002-07-01) VILLEGAS, GUSTAVO ADOLFO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem El confort en vehículos ferroviarios de pasajeros(Universidad EAFIT, 2006-06-01) CASTAÑEDA, LEONEL FRANCISCO; Betancur, German René; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Resultados experimentales de la aplicación de un sistema de evaluación dinámico en la asignatura de estática(Editorial Board, 2013-01-01) BARBOSA, JAIME LEONARDO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Conclusiones en torno a la jornada de reflexión sobre la virtualización(Fondo editorial Universidad EAFIT, 2003-11-13) Villegas, G.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Estado futuro de bombas centrífugas, Metodología de diagnóstico(Fondo Editorial Universidad EAFIT, 2006-07-01) CASTAÑEDA, LEONEL FRANCISCO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Entwicklung eines rotordynamischen Schwingungsmodells zur technischen Diagnose einer Francis-Turbine(Springer-VDI-Verlag, 2009-01-01) CASTAÑEDA, LEONEL FRANCISCO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Sinterización Cerámica por Elementos Finitos(Escuela de Ingeniería de Antioquia, 2004-08-01) Restrepo, Jorge Luis; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem STUDENT ACCEPTANCE AND PERFORMANCE OF A VIRTUAL PLATFORM FOR TRAINING AND EVALUATION OF STATICS COURSE(IEEE, 2016-10-01) BARBOSA, JAIME LEONARDO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)Ítem Full Scale Fatigue Test Performed to the Bolster Beam of a Railway Vehicle(Springer-Verlag France, 2016-11-01) BARBOSA, JAIME LEONARDO; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Estudios en Mantenimiento (GEMI)