MAF Challenge Express Luck Colombia S.A.S.

Resumen

Express Luck Colombia S.A.S. is a subordinate company from Express Luck general headquartes in China. In Colombia, it imports the materials from headquarters and its responsible for assembling and trading Caixun TVs. Our MAF Challenge was to examine company’s processes in search of improvement options, in a company in which its brand’s strategy from their headquarters is low-costs. In this way, we organized a company flowchart with all their processes in a value chain and evaluated one by one looking to find the best upgrade options. This with the purpose to achieve the brand to have a greater reception in Colombians market, in which it has jumped in a few years ago, and where its shareholders are willing to start receiving economic profits. We achieve to identify diferent cost optimization alternatives in different parts of the process, which were presented to the administration. With this we foud that by doing a rigorous job, you will always find opportunities to improve the profitability of a company.

Descripción

Express Luck Colombia S.A.S. es una subordinada de la empresa Express Luck, cuya casa matriz está ubicada en China. En Colombia importa los materiales de casa matriz y se encarga de ensamblar y comercializar los televisores marca Caixun. El Challenge de los autores correspondió a examinar los procesos de la compañía en busca de opciones de mejora, siempre enfocados en su estrategia de bajos costos, que tiene la marca como directriz. Para ello se organizó un flujograma de los procesos en una cadena de valor y evaluamos uno a uno en donde se encontraban opciones de mejora. Esto con el propósito de que la marca logre una mayor acogida en el mercado colombiano en el cual viene incursionando hace pocos años, y donde sus accionistas ya esperan empezar a recibir beneficios económicos. Se logra identificar alternativas de optimización de costos en diferentes partes del proceso, las cuales fueron presentadas a la gerencia. Co ello se encuentra que, realizando un trabajo riguroso, siempre se podrán encontrar oportunidades para mejorar la rentabilidad de una empresa.

Palabras clave

Estrategia de costos bajos, Cadena de valor, Optimización, Impulsores de costo

Citación