• español
    • English
  • Self-archive
  • Browse
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • Document types
  • English 
    • español
    • English
  • Help
  • Login
 
View Item 
  •   Repositorio Institucional Universidad EAFIT
  • Revistas Académicas
  • Co-herencia
  • Co-herencia, Vol. 18, No. 35 (2021)
  • View Item
  •   Repositorio Institucional Universidad EAFIT
  • Revistas Académicas
  • Co-herencia
  • Co-herencia, Vol. 18, No. 35 (2021)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dangling dancers, vertebrae creak, Female suicide, and Greek tragedy

Bailarinas colgantes, crujir de vértebras. Suicidio femenino y tragedia griega

Thumbnail
Files
Texto completo PDF (470.1Kb)
Texto completo HTML (292bytes)
Date
2021-12-15
Author(s)
Pájaro M., Carlos
Metrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Abstract
Based on Nicole Loraux’s Tragic Ways of Killing a Woman, this article aims to present very different ways in which the death of a man and the death of a woman are thought of in a Greek polis. It seeks to emphasize the way in which the death of women is dramatized in Greek tragedy, a literary genre considered as a place where the border lines between the two ways of dying fade, albeit ambiguously. Based on this, some features of political anthropology are shown in which the ancient Greek understanding supports the diverse meanings of death in the field of problems examined, in function of the sex of the person who is to die. Therefore, the objective is not to propose or carry out neither a study that suggests argumentative lines in favor of an understanding of the tragic, nor an interpretative study about the essence of that great artistic fruit of the Greek spirit.
 
Con base en Maneras trágicas de matar a una mujer, de Nicole Loraux, el presente artículo se propone la presentación de los modos tan disímiles como en una polis griega es pensada la muerte de un hombre y la de una mujer. Se busca mostrar con especial énfasis el modo como la muerte de la mujer es teatralizada en la tragedia griega, género literario considerado aquí como lugar en el que se desvanecen, aunque ambiguamente, las líneas fronterizas entre las dos maneras de morir. De acuerdo con esto, se muestran algunos rasgos de la antropología política en los que la concepción griega antigua sustenta, según el sexo de quien haya de morir, los significados diversos acerca de la muerte en el campo de problemas examinados. Por tanto, no se pretende proponer ni realizar un estudio que sugiera líneas argumentativas a favor de una concepción de lo trágico, ni interpretativas acerca de la esencia de ese genial fruto artístico del espíritu griego.
 
Documents PDF

loading
 
URI
http://hdl.handle.net/10784/30986
Source / Editor URL

https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/co-herencia/article/view/6745
Collections
  • Co-herencia, Vol. 18, No. 35 (2021) [13]

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

universidad eafit medellin repositorio institucional

Vigilada Mineducación
Universidad con Acreditación Institucional hasta 2026
Resolución MEN 2158 de 2018

Líneas de Atención

Medellín: (57) (604) - 448 95 00
Resto del país: 01 8000 515 900
Conmutador: (57) (604) - 2619500
Carrera 49 N 7 Sur - 50
Medellín, Colombia, Suramérica

Derechos Reservados

DSpace software
copyright © 2002-2016 
Duraspace

Theme by 
@mire NV