Los empaques plegadizos como influenciador de compra en los productos de cuidado femenino

Fecha

2018

Título de la revista

ISSN de la revista

Título del volumen

Editor

Universidad EAFIT

Resumen

In recent years, packaging has become essential for the interaction between the brand and consumers -- With this investigation we sought to know the role of packaging in the decision to buy tampons by women in the city of Medellin, between 25 and 40 years old, from strata 4, 5 and 6 -- The main relevant packaging attributes with a greater relevance when making the purchase of these feminine products, were analyzed -- (Attributes were analyzed of packaging that have a greater relevance when making the purchase of these feminine care products) -- The method used to carry out this exploratory investigation was a mixed method -- Four focus groups were studied, 12 exercises of Eye Tracker were carried out, accompanied by 12 interviews and then the analysis of the information was carried out under an Excel analysis matrix -- The following aspects were identified as the most relevant: the brand, the packaging functionality, the graphic design and the promotions -- The environmental factor was also highlighted in an important way -- With this research it is expected that the professionals that are related to the development of packaging or sale of these products find relevant information for their development and sales arguments to achieve a successful packaging

Descripción

En los últimos años los empaques se han vuelto esenciales para la interacción entre la marca y los consumidores -- Con esta investigación se buscó conocer el papel que juegan los empaques en la decisión de compra de tampones por parte de las mujeres de la ciudad de Medellín, de 25 a 40 años, de los estratos 4, 5 y 6 -- Se analizaron los atributos del empaque que tienen una mayor relevancia al momento de realizar la compra de dichos productos de cuidado femenino -- El método utilizado para la realización de esta investigación exploratoria fue mixto -- Se llevaron a cabo cuatro grupos focales y doce ejercicios de eye tracker, acompañados en cada caso de entrevistas, y luego se analizó la información en una matriz de análisis en Excel -- Se identificaron los siguientes aspectos como los más relevantes: la marca, la funcionalidad del empaque, el diseño gráfico y las promociones -- Además, se resaltó de manera importante el factor ambiental -- Con esta investigación se espera que los profesionales que tienen relación con el desarrollo de empaques y su venta encuentren información relevante para su desarrollo y argumentos de venta para lograr un empaque exitoso

Palabras clave

Neuromercadeo, Eye Tracking

Citación