Libros

URI permanente para esta colección

Examinar

Envíos recientes

Mostrando 1 - 8 de 8
  • Publicación
    Artefactos: Diseño Conceptual
    (Fondo Editorial Universidad EAFIT, 2003-01-01) Rodriguez, A.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Mecatrónica y Diseño de Máquinas
    Este libro se ordena mediante capítulos que introducen gradualmente al lector en el conocimiento de los Artefactos Técnicos. Cada capítulo se estructura alrededor de uno o más conceptos .
  • Publicación
    Mecanismos en aparatos
    (Editorial EAFIT, 2009-01-01) Rodriguez, A.; Pineda, F.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería Mecánica; Mecatrónica y Diseño de Máquinas
    Este texto presenta los Mecanismos desde dos perspectivas. La primera tiene que ver con su título, haciendo referencia a la aplicabilidad en general de las teorías que a ellos se asocian.
  • Publicación
    PROTOCOLO. Protocolo de estandarizacion de los Procesos de beneficio y transformación del caucho natural
    (LitoMedellin S.A, 2017-06-30) Rodriguez, C.; ESCOBAR, JAIME ALBERTO; Herrera, M.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Producción; Ingeniería, Energía, Exergía y Sostenibilidad (IEXS)
  • Publicación
    Manual del laboratorista. Proyecto de estandarización de los procesos de beneficio y transformación del caucho natural
    (2019-06-30) Rodriguez, C.; ESCOBAR, JAIME ALBERTO; Herrera, M.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Producción; Ingeniería, Energía, Exergía y Sostenibilidad (IEXS)
  • Publicación
    "PROGRAMA DE GESTION DEL SECTOR MOTOCICLETAS. Un caso de éxito de coopetencia, y su consolidación en la industria colombiana"
    (Artes y Letras S.A.S., 2017-11-30) Rodriguez, C.; Echeverri Cartagena, Carlos; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Producción; Ingeniería, Energía, Exergía y Sostenibilidad (IEXS)
  • Ítem
    Simulación dinámica y control de procesos
    (Editorial EAFIT, 2014-01-01) Lamb, Cristina Patricia; Alvarez, J.O.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Procesos; Desarrollo y Diseño de Procesos
  • Ítem
    Simulación dinámica y control de procesos - Guía práctica
    (Editorial EAFIT, 2014-01-01) ORTEGA, JUAN DAVID; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Procesos; Desarrollo y Diseño de Procesos
  • Ítem
    Identifying sources of information that students use in deciding which engineering major to pursue
    (American Society for Engineering Education, 2015-01-01) Rodríguez-Simmonds, H.E.; Ortega-Alvarez, J.D.; Atiq, S.Z.; Hoffmann, S.R.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Procesos; Desarrollo y Diseño de Procesos
    This study explores the sources of information that first year engineering students use to decide which engineering major to pursue for their undergraduate studies. The purposes of this study are twofold: (1) to understand how students make an informed decision of which engineering major to pursue and (2) to help the First Year Engineering (FYE) program administration improve the informational resources they provide the students. This study was framed within the FYE population of a large Midwestern university and was commissioned by the FYE program. FYE administration conducts regular student surveys for feedback and improvement purposes. We analyzed different survey data collected over a period of one year and found out that students identified "Self-Led Exploration of Engineering Disciplines" (SLE) as the single most important source of information in selecting a major. SLE is a broad, ill-defined term, which students may interpret differently. Hence, we developed a qualitative study to investigate how students perform SLE. We conducted individual interviews with 12 students enrolled in the FYE Program. These students were selected so that they were representative of the entire student population in terms of gender. The qualitative findings of this study reinforce that the students are basing their decision of a major using SLE. These findings also helped us unpack the meaning of SLE, and we further came up with 6 different types of SLE. Finally, our findings also indicated that direct interaction with people was highly valued by the students while selecting a major. © American Society for Engineering Education, 2015.