Examinando por Materia "Estados Unidos"
Mostrando 1 - 20 de 21
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Análisis de los determinantes del precio del diesel ultra bajo azufre comercializado en la costa del Golfo de los Estados Unidos(Universidad EAFIT, 2019) Guevara Trujillo, Adriana Paola; García, Jhon JairoÍtem Análisis descriptivo del comportamiento del cáncer de mama en la población con aseguramiento comercial asignada a Sanitas USA, Florida, en el primer semestre del año 2021(Universidad EAFIT, 2023) Colorado Builes, Manuela; Posada Velásquez, Marcela; Guerrero Latorre, Jorge HarleyÍtem Un brindis por “el gran Washington”. Miradas sobre los Estados Unidos en el Río de la Plata, 1810-1835(Universidad EAFIT, 2016-12-13) Di Meglio, GabrielÍtem Carta enviada a Enriqueta Vásquez de Ospina, Medellín(San Francisco, 1880, 1880-02-16) Romá Batrés, José MarianoÍtem Case Study on the Eligibility of Colombian Hass Avocado in the US Market: Opportunities in East Asia(Universidad EAFIT, 2019-07-02) Díaz Vasquez, Juan Carlos; Ardila Lopez, Carolina; Guerra Aranguren, Maria Alexandra; Universidad EAFITÍtem Cointegración y Paridad Descubierta de Intereses en la Economía Colombiana 2000 - 2005(Universidad EAFIT, 2007) Ramírez Hassan, Andrés; Universidad EAFIT, Escuela de Economía y Finanzas, Departamento de Economía, Medellín, Colombia.; Escuela de Economía y Finanzas; Economía; Estudios en Economía y EmpresaÍtem Cointegración y Paridad Descubierta de Intereses en la Economía Colombiana 2000 - 2005(Universidad EAFIT, 2007) Ramírez Hassan, Andrés; Universidad EAFITÍtem Los Estados Unidos como aliado natural y como aliado peligroso de la Nueva Granada (1810-1865)(Universidad EAFIT, 2016-12-13) Gutiérrez Ardila, DanielÍtem Estudio de prefactibilidad para la creación de empresa de ropa deportiva, comercializada en Estados Unidos y producida en China(Universidad EAFIT, 2024) Fernández Somoza, Daniela; Gómez Salazar, Elkin ArcesioThis prefeasibility study evaluates the viability of establishing a sportswear company by leveraging the growth of the U.S. market and the production advantages in China. In a context where the global sports fashion industry is rapidly expanding, the study highlights the increasing demand for high-quality and innovative design products, especially in the women's segment. The research employs a quantitative approach and follows the UNIDO methodology to conduct sectoral, market, technical, organizational, legal, risk, and financial analyses. The literature indicates that the United States offers a robust market with sustained demand, while China provides competitive production costs, advanced infrastructure, and an efficient supply chain. Additionally, the cultural and commercial synergies between the two countries, which facilitate the production and marketing of the products, are considered. The relevance of exploring global opportunities, the academic importance of integrating multidisciplinary knowledge, and the practical applicability of guiding future ventures in the sports fashion industry motivated master’s in project management student, Daniela Fernández Somoza, to develop this study. The specific objectives include analyzing the sector, studying the market, developing a technical and financial plan, and assessing the project's risks.Ítem Fluidez en el mercado laboral: Colombia vs. Estados Unidos(Universidad EAFIT, 2020-12-01) Martinez Guerrero, Christian Alexander; Martinez-Guerrero, Christian Alexander; Florez, Luz A.; Morales, Leonardo Fabio; Medina, Daniel; Lobo, Jose; Estudios en Economía y EmpresaÍtem Geological importance of Dokdo / Takeshima Island in the political problems between Korea and Japan(Universidad EAFIT, 2013-01-15) Echeverri Zambrano, Aurora; Universidad EAFITÍtem Geopolítica de Nicolas Spykman(Universidad EAFIT, 1995) López, José; Universidad EAFITÍtem Hemispheric Models of Material Progress in New Granada and Colombia (1810-1930)(Universidad EAFIT, 2016-12-13) Campuzano Hoyos, JairoÍtem Internationalization and firm performance in Chindia countries: a meta-analytic review(Universidad EAFIT, 2016-09-08) Schulze, Linda; Douesnel, Aurélien; Grégoire, OliviaÍtem Plan de exportación Wedoit(Universidad EAFIT, 2020) Agudelo Montoya, Sara; Giraldo Hernández, Gina María; Henríquez Díaz, Angela MaríaWedoit is a Colombian company founded 7 years ago dedicated to representing talent and licensing locations nationwide for audiovisual projects, also providing production for them. The company intends to begin the internationalization process with the promotion of its locations, seeking growth in sales and market, leveraging the support of the government and Procolombia to promote Colombia as an ideal location for film recordings due to its diversity of landscapes. The following work aims to prepare an export plan for the company, with a previous diagnosis, to select the target market to focus its internationalization efforts, ending then with an action plan to execute it.Ítem Plan exportador para Feeling Company S. A. S.(Universidad EAFIT, 2022) Gómez Fernández, Tomás; Henríquez Díaz, Ángela María; Uribe de Correa, Beatriz AmparoÍtem La revolución angloamericana como herramienta. Nueva Granada 1808-1816(Universidad EAFIT, 2016-12-13) Vanegas Useche, IsidroÍtem Richard Clough Anderson, la Mancomunidad de Kentucky y el problema de la esclavitud en la causa patriótica hispanoamericana(Universidad EAFIT, 2016-12-13) Pérez Morales, EdgardoÍtem Senkaku or Diaoyu Islands: the geopolitical interests of two states in tension(Universidad EAFIT, 2013-01-15) Cardona Ruiz, Daniel Elifonso; Universidad EAFITÍtem United States - Japan: the militant dilemma of an ancient empire(Universidad EAFIT, 2017-06-30) Vásquez Jaramillo, Daniela; Universidad EAFIT