Examinando por Materia "Empresa social"
Mostrando 1 - 7 de 7
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Acercamiento al estado de la economía social en el municipio de Envigado : un análisis de los principales factores económicos de este territorio, las empresas sociales que tiene y una propuesta legal y práctica de constitución empresas sociales.(Universidad EAFIT, 2023) Londoño Arroyave, David Alfonso; Vargas Sáenz, Mario EnriqueÍtem AMADA avicultura, retos de una empresa social en el sector rural colombiano(Universidad EAFIT, 2022) Corrales Duque, Adelaida; Ortiz Martínez, Ruth Catalina; Vargas Sáenz, Mario EnriqueÍtem Documento preliminar para la evaluación de impacto de la Orquesta Filarmónica de Medellín(Universidad EAFIT, 2019) Grisales Agudelo, Natalia Cristina Patricia; Henao Zuluaga, Tatiana; López Ballesteros, Natalia; Vargas Sáenz, Mario EnriqueÍtem Ecobanco : diseño de una empresa social de economía circular(Universidad Eafit, 2018) Castrillón García, Óscar Julio; Tejada Marín, Leidy Carolina; Castro Castaño, Robinson Vladimir; Vargas Sáenz, Mario EnriqueÍtem Empresa Biocultural : lineamientos para la creación de empresas sociales desde la restauración ecológica en el Piedemonte Llanero(Universidad EAFIT, 2022) Maldonado Pino, Julian Alejandro; Santiago Rua, Santiago; Vargas Sáenz, Mario Enrique; Roldán Ortiz, Ana MaríaÍtem Empresa social de economía circular de Rionegro(Universidad EAFIT, 2019) Rivas Urrea, Jorge Humberto; Torres Valencia, Daniela; Vargas Sáenz, Mario EnriqueÍtem Factores claves de éxito para empresas sociales creadas por mujeres y que se dedican a contribuir al empoderamiento y la autonomía económica de las mujeres en Colombia(Universidad EAFIT, 2023) Galvis Muñoz, Andrea; Piedrahíta Gutiérrez, María ClaraThe present research, through its qualitative approach, aims to determine the key factors for the success of social enterprises created by women that contribute to the empowerment and economic autonomy of women in Colombia. For this purpose, the theories of social economy and gender approach are presented, they help to determine the criteria that define a social enterprise and what it entails for these enterprises to effectively generate empowerment and economic autonomy through their actions. Interviews are conducted with four women entrepreneurs who are leading social enterprises in the country, in order to get to know them and their businesses closely, understand their profiles, the main characteristics of their projects, their perception of the elements that have allowed them to pursue social impact successfully, the barriers and challenges they have faced as women entrepreneurs, as well as the gender approach implemented in their enterprises and its effectiveness in generating empowerment and economic autonomy, as well as being a successful enterprise.