Capítulos en libros
URI permanente para esta colección
Examinar
Examinando Capítulos en libros por Fecha de publicación
Mostrando 1 - 20 de 53
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Colombia(SAGE, 2009-01-01) Fuerst, S.; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesÍtem Organising Immigrants: State Policy and Union Organising Tactics in the Republic of Ireland(2009-01-01) Alejandra Gonzalez-Perez, Maria; Dundon, Terry; McDonough, Terrence; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesÍtem Organising immigrants: State policy and union-organising tactics in the Republic of Ireland(Palgrave Macmillan, 2009-01-01) Gonzalez-Perez, M.-A.; Dundon, T.; McDonough, T.; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios Internacionales[No abstract available]Ítem El Mercado de Café en Japón: oportunidades para el café colombiano(Fondo Editorial Universidad EAFIT, 2010-01-01) Roldán-Pérez, A.; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesEl objetivo de este estudio es demostrar que los países en vía de desarrollo han estado implementando estrategias específicas para aumentar el volumen y valor de sus exportaciones de café a Japón. La última década. Adicionalmente, el artículo analizÍtem Inexmoda: de cómo se ha construido la competitividad en el sector textil-confección en Colombia(Fondo Editorial Universidad EAFIT, 2010-01-01) Fuerst, Sascha; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesÍtem Izquierda y derecha en America Latina : simples eufemismos(Universidad de Medellin, 2010-01-01) Vargas-Alzate, L.F.; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesÍtem Bien plus que des bananes: les reseaux de responsabilite sociale et les relations de travail dans l'industrie de la banane de la region colombienne d'Uraba(Bureau International du travail, 2011-01-01) Alejandra Gonzalez-Perez, Maria; T.J. McDonough,; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesCet article entend cerner la dynamique du changement intervenu dans les relations de travail et des mouvements sociaux qui l?accompagnent dans l?industrie de la banane en Colombie, et, plus particulièrement, dans la première nproductrice d?Urabá .Ítem La Irregular Cancillería colombiana(Universidad del Norte Editorial, 2011-01-01) Vargas-Alzate, L.F.; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesEl capítulo expuesto en este libro desarrolla la tesis de una visión irregular sobre la institucionalidad colombiana en los temas de formulación y ejecución de política exterior.Ítem Ecolabeling(SAGE Publications, Inc., 2011-01-01) Alejandra Gonzalez-Perez, Maria; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesEcolabeling is a voluntary initiative to enhance environmental performance during the production or consumption of products and services. Ecolabels have emerged as a main tool for green marketing.Ítem Anexo II. La experiencia en cooperación de otros países de América Latina con el Asia-Pacífico(FERNÁNDEZ DE SOTO, Guillermo & PIENDA, Saú, 2012-01-01) Roldán-Pérez, A.; Perez, Camilo Alberto; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesUno de los aspectos que resulta relevante examinar desde la perspectiva del fortalecimiento de los vínculos económicos entre las dos regiones analizadas, es el impacto que han tenido los tratados de libre comercio en la profundización de los flujos comeÍtem Capitulo 6. Colombia en los escenarios de cooperación en el Asia-Pacífico.(FERNÁNDEZ DE SOTO, Guillermo & PIENDA, Saú, 2012-01-01) Roldán-Pérez, A.; Perez, Camilo Alberto; Fernandez, Guillermo; Fernandez, Lina; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesLa estrategia colombiana de acercamiento al Asia-Pacífico comenzó a desarrollarse en la década de los ochenta, con el establecimiento de las relaciones diplomáticas con la mayoría de los países de la región y el surgimiento de las primeras relacionesÍtem Capitulo 3. Escenarios de cooperación económica en Asia-Pacífico y de convergencia con América Latina(FERNÁNDEZ DE SOTO, Guillermo & PIENDA, Saú, 2012-01-01) Roldán-Pérez, A.; Perez, Camilo Alberto; Fernandez, Guillermo; Fernandez, Lina; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesDesde una concepción occidental se presume que el proceso de globalización ha difundido ciertas normas occidentales. Estas incluyen el imperio de la ley, el voto por mayoría, la construcción de la institucionalidad en torno a un sistema de reglas, los pÍtem Desafíos de Colombia en APEC(2012-02-01) Roldán-Pérez, A.; Perez, Camilo Alberto; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesEl Foro de Cooperación Económica de Asia Pacífico (APEC) es el principal mecanismo de cooperación económica en Asia Pacífico y tiene un especial sentido para Colombia porque su ingreso en el mismo le permitiría diversificar el comercio, incrementar la invÍtem Networks(SAGE, 2012-06-01) Fuerst, Sascha; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesÍtem Social Responsibility Networks in the banana industry: beyond corporate responsibilities. In: Lenzen, Elmer (Ed).(2012-07-15) Alejandra Gonzalez-Perez, Maria; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesÍtem Inversión extranjera y empresas de Asia-Pacífico en Colombia(2012-07-25) Roldán-Pérez, A.; Eusse, Melissa; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesEn esta nueva década América Latina cuenta con grandes posibilidades para mejorar su posición en el mundo; el manejo macroeconómico de los principales países de la región, acompañado de políticas financieras estables, ha ayudado a que países como Brasil,Ítem Colombian coffee: Issues of sustainability?(Cambridge University Press, 2013-01-01) Stringer, C.; Roldán-Pérez, A.; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesColombia is renowned internationally for growing high quality Colombia mild Arabica coffee beans, characterised by a rich flavour and aroma. (Colombia mild Arabica coffee is an official type of coffee designated by the International Coffee Organisation.) Principally grown for the export market, Colombian coffee commands a premium price internationally, and is widely sought after by buyers. In 2007, the European Union granted a ‘Protected Designation of Origin’ order for Colombian coffee. In recent years, Colombia’s ranking in production terms has dropped from second to fourth place, with the country losing ranking first to Vietnam in 1999 and more recently to Indonesia in 2009. The drop in ranking is largely a result of changing climatic conditions. Coffee exports from Colombia declined for a second consecutive year, from 12.5 million bags in 2007 to 7.8 million bags in 2011 (ICO 2013). The 2009 production level was the industry’s lowest since 1976 (USDA 2010), and much lower than initial forecasts of 11 million bags for 2010. Between 2005 and 2008, production levels averaged 11.71 million bags, guaranteeing surety of supply for international buyers. The decrease of three million bags of coffee represented a substantial loss of income not only for the local industry, but also for international traders and buyers – many of whom were unable to deliver the coffee for which they had entered into a forward purchase agreement and that they had on-sold due to the special characteristics of Colombian coffee. On the quality dimension, however, at the same time as production has been decreasing, quality has been increasing, due to the industry’s focus on improving quality. © Cambridge University Press 2013.Ítem El desarrollo de las ciudades Intermedias en China.(2013-01-01) Roldán-Pérez, A.; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesÍtem Venezuela(2013-01-01) Alejandra Gonzalez-Perez, Maria; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesÍtem Dewak: The positioning and growth of a born global software firm from a developing country(Cambridge University Press, 2013-01-01) Fuerst, S.; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios InternacionalesWe are not so interested in our home market [Colombia] because it is not very attractive related to profit and experience. Being in international markets provides us with more experience – experience regarding competitiveness. Our international market experience makes us look more attractive, more competitive. It is very different to do business with foreigners than with nationals. For instance, you have to deal with another language [English] and then there is the importance of punctuality. Here they are more relaxed concerning deadlines. The culture is very different. The learning we experience internationally definitely makes us more competitive. – Carlos Orozco, General Manager of Dewak, 2010 Introduction In February 2008, following the insolvency of their former employer (a small software company), Andres, Carlos, Daniel, Diego and Nicolas suddenly found themselves unemployed. They met for coffee in one of Medellín’s shopping malls to discuss their future careers. Considering their educational and professional backgrounds in systems engineering and informatics, they decided to focus on a software business. Andres, Carlos, Daniel, Diego and Nicolas started to work as a team of freelancers for Kayako customisation services. While working for their former employer, they had gained exposure to the open-source customer-support solutions of Kayako. Nevertheless, the business opportunity of customisation services for Kayako solutions was never exploited, due to the insolvency of their former firm. © Cambridge University Press 2013.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »