Examinando por Autor "Esteban, Pedro Vicente"
Mostrando 1 - 19 de 19
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Articulación entre la Matemática y el Campo de Acción de un Futuro Ingeniero de Diseño de Producto. Componentes de un Proceso de Modelación Matemática(Universidad Central de Venezuela, 2016-06-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Aspectos comparativos en la extensión del modelo de Van Hiele al concepto de aproximación local(2003-01-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem El concepto de aproximación local: una propuesta metodológica a partir de la recta tangente(2003-01-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Distance interaction in education processes using a Telepresence tool(SPRINGER-VERLAG BERLIN, 2010-01-01) Giraldo, F.; Jiménez, A.; Trefftz, Helmuth; Restrepo, J.; Esteban, Pedro Vicente; Giraldo, F.; Jiménez, A.; Trefftz, Helmuth; Restrepo, J.; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e HistoriaDistance interaction among educational communities is becoming increasingly important. Courses and talks are shared among institutions and individuals who are located in different places. The Telepresence tool, developed by Eafit and Universidad del Quindío, permits course sharing among the institutions. Instructors from one institution can teach students of the other one, thereby sharing the positive features of each course. In this paper, we present the recent improvements of the Telepresence tool. We also report on the use of the tool in a Multi-Variable Calculus course, designed in accordance to the Teaching for Understanding (TFU) pedagogical framework. © 2010 Springer Science+Business Media B.V.Ítem Education 4.0: a view from different digital proposals(Medellín : Editorial Eafit, 2020) Montoya-Múnera, Edwin; Aguilar, José; Monsalve-Pulido, Julián Alberto; Salazar, Camilo; Varela-Tabares, Daniela; Jiménez-Narváez, Marvin; Montoya-Jaramillo, Edwin; Tabares, Marta S.; Vallejo, Paola; Vega, Juan Sebastián; Nieto, Agustín; Córdoba, Camilo; Gil, Guillermo Alejandro; Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; fonedit@eafit.edu.co; Suárez-Giraldo, Cristian; Caicedo Alarcón, ÓscarThis book is, then, a way to expose some research projects undertaken at the EAFIT University, in agreement with several technological companies, that develop three perspectives about education in a digital context, in which the informatic mediation and the use of technologies 4.0 lead the revision of the teaching and learning processes through a novel perspective. Together, this book presents how 4.0 technologies enable a highly participatory and dialogic education, where students of different levels have the possibility of learning and training in their discipline while developing soft skills and, at the same time, the teachers can follow the development and evolution of these capacities and the purposes expected in the courses. Given the variety of courses modalities that are currently offered (e-learning, b-learning, m-learning, u-learning, among others), the applications presented in each chapter, as well as the appropriation of technologies for the enrichment of the students’ cognitive and social skills, are an opportunity to explore new perspectives and approaches to Education 4.0Ítem Enseñanza y aprendizaje de las estructuras matemáticas a partir del modelo de van Hiele(2006-01-01) Jaramillo, Carlos Mario; Esteban, Pedro Vicente; JARAMILLO, CARLOS MARIO; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Estrategias de visualización en el cálculo de varias variables(2006-01-01) Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Sistemas; I+D+I en Tecnologías de la Información y las ComunicacionesÍtem Estrategias de visualización en el cálculo de varias variables(2006-01-01) Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Estudio Comparativo Del Concepto De Aproximación Local Vía Del Modelo De Van Hiele(Universidad Politécnica de Valencia, 2003-01-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Estudio comparativo entre el modelo de van-Hiele y la teoría de Pirie y Kieren. Dos alternativas para la comprensión de conceptos matemáticos(POLICIA NAC COLOMBIA, 2017-10-01) Jaramillo, Carlos Mario; Esteban, Pedro Vicente; JARAMILLO, CARLOS MARIO; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem The inverse relationship between quadrature and tangent in the Piere and Kieren model(Beijing Science Education Innovation center, 2009-07-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Los mapas conceptuales como estrategia para desarrollar y evaluar competencias(Facultad de Ingenierías del Instituto Tecnológico Metropolitano (ITM), 2004-01-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem La modelación matemática en ingeniería(2013-10-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem ¿Por qué existen las matemáticas?(2013) Esteban, Pedro Vicente; Abad Restrepo, Ana Cristina; Arango Uribe, María Adelaida; Cardona Berrio, Laura Marcela; Arango Hurtado, CarolinaÍtem Producto de telepresencia para educación superior en el ámbito nacional(Universidad EAFIT, 2007-01-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Supporting the Learning Process in the Classroom Using 3D Collaboration on Mobile Devices(2006-01-01) Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Sistemas; I+D+I en Tecnologías de la Información y las ComunicacionesÍtem Supporting the Learning Process in the Classroom Using 3D Collaboration on Mobile Devices(2006-01-01) Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; Trefftz, Helmuth; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Understanding the concept of variation: an approach to its characterization(Beijing Science Education Innovation center, 2009-07-01) Esteban, Pedro Vicente; Jaramillo, Carlos Mario; Esteban, Pedro Vicente; JARAMILLO, CARLOS MARIO; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)Ítem Unidad curricular sobre el cncepto de probabilidad en el contexto de la enseñanza para la comprensión(Universidad de Antioquia, 2013-11-01) Esteban, Pedro Vicente; Esteban, Pedro Vicente; Universidad EAFIT. Departamento de Ciencias; Educación Matemática e Historia (EAFIT – U de A)