Publicación:
Revisión de la literatura sobre redes sociales y entrepreneurship

dc.contributor.authorHerrera-Echeverri, Hernán
dc.coverage.spatialMedellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degreeseng
dc.creator.emailhherrer2@eafit.edu.co
dc.date.accessioned2016-06-11T23:46:50Z
dc.date.available2016-06-11T23:46:50Z
dc.date.issued2016-05-02
dc.description.abstractThis paper carries out a review of recent literature on enterprise networks. From an instrumental perspective, it is intended to integrate theoretical descriptions of how the content and structure of social networks contribute to the success of the activity of the entrepreneur. To that end, this review comes first exposing the different approaches to the study of the relationship between social networks and the entrepreneurial process. Later addressing the various typologies and existing definitions of the concept of social networking venture. Thirdly outlines 5 models that explain the relationship between the dynamics of networks and stages of evolution of the entrepreneurial process. Then this work addresses the instrumental role of networks for entrepreneurs in developing their business, focusing on explain how the entrepreneurs use the networks to obtain social and cognitive legitimacy. The review concludes by proposing some conclusions and elements to be considered in future research.eng
dc.description.abstractEn este trabajo se realiza una revisión de la literatura reciente sobre las redes de emprendimiento. Desde una perspectiva instrumental, se pretende integrar las descripciones teóricas acerca de cómo el contenido y la estructura de las redes sociales contribuyen al éxito de la actividad del entrepreneur. Para tal efecto, esta revisión procede primero exponiendo los diferentes enfoques para el estudio de la relación entre las redes sociales y el proceso de emprendimiento. Posteriormente aborda las distintas definiciones y topologías existentes del concepto de red social de emprendimiento. En tercer lugar se exponen 5 modelos que explican la relación que existe entre las dinámicas de las redes y las etapas de evolución del proceso de emprendimiento; seguidamente este trabajo aborda el papel instrumental de las redes para los emprendedores en desarrollo de su actividad, concentrándose en explicar cómo los entrepreneurs usan las redes para obtener legitimidad social y cognitiva. El trabajo finaliza proponiendo algunas conclusiones y elementos a considerarse en investigaciones futuras.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.instnameinstname:Universidad EAFIT
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.eafit.edu.co
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10784/8568
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad EAFITspa
dc.publisher.departmentCentro Valor Públicospa
dc.publisher.facultyEscuela de Economía y Finanzasspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesseng
dc.rights.localAcceso abiertospa
dc.titleRevisión de la literatura sobre redes sociales y entrepreneurshipeng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/workingPaper
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_8042
dc.type.localDocumento de trabajo de investigaciónspa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/WP
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/draft
dspace.entity.typePublication

Archivos

Bloque original
Mostrando 1 - 1 de 1
No hay miniatura disponible
Nombre:
2016_16_Hernan_Herrera.pdf
Tamaño:
819.63 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:
Bloque de licencias
Mostrando 1 - 1 de 1
No hay miniatura disponible
Nombre:
license.txt
Tamaño:
2.5 KB
Formato:
Item-specific license agreed upon to submission
Descripción: