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Examinando por Materia "Organización industrial"

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    Determinantes del precio de la vivienda nueva en Medellín: Un modelo estructural] [Facteurs déterminants du prix du logement neuf à Medellin: Un modèle structural] [Determinantes do preço da vivenda nova em Medellín: Um modelo estrutural
    (Universidad Nacional de Colombia, 2019-01-01) García-Rendón J.J.; Díaz S.; Upegui J.C.; Velásquez H.; Universidad EAFIT. Departamento de Economía y Finanzas; Research in Spatial Economics (RISE)
    We employ a multi-equation structural model of the housing market to analyze the determinants of new housing prices in Medellin during 2009-2014. The model includes observed variables and unobserved variables, such as costs that are not included in the housing cost index, but that still affect prices. In the analysis, we employ an industrial organization framework to examine the interaction between microeconomic and macroeconomic variables. The results indicate that employment, economic growth, and public policies (subsidies) affect real housing prices positively, while inflation affects real prices negatively. In addition to the variables typically included in the analysis in prior research, we include several determinants of housing supply, including construction costs, and two market interest rates. © 2019 Universidad Nacional de Colombia.Cette recherche vise, à travers un modèle structurel, à identifier les facteurs déterminants du prix du logement neuf non social (non VIS) à Medellin, pour expliquer la formation de prix à partir de l'organisation industrielle du secteur. Les résultats montrent que l'emploi, la croissance économique et les politiques publiques (subventions) influent directement -l'inflation joue un rôle négatif- sur les conditions du marché du logement (CMV) ; en même temps, les CMV affectent l'offre et la demande, forces qui, à leur tour, ont une incidence sur la formation des prix du marché. En outre, cela révèle l'incidence des politiques publiques sur l'augmentation des prix. © 2019 Universidad Nacional de Colombia.Esta pesquisa busca, por meio de um modelo estrutural, identificar os determinantes do preço da moradia nova no VIS em Medellín, com o fim de explicar a formação de preços a partir da organização industrial do setor. Os resultados indicam que o emprego, o crescimento econômico e as políticas públicas (subsídios) influem diretamente -a inflação tem ingerência negativa- sobre as condições do mercado de moradia (CMV); simultaneamente, as CMV afetam a oferta e a demanda, forças que, por sua vez, incidem na formação dos preços de mercado. Além do mais, identifica a incidência das políticas públicas no aumento dos preços. © 2019 Universidad Nacional de Colombia.Esta investigación busca, mediante un modelo estructural, identificar los determinantes del precio de la vivienda nueva no VIS en Medellín, con el fin de explicar la formación de precios desde la organización industrial del sector. Los resultados indican que el empleo, el crecimiento económico y las políticas públicas (subsidios) influyen directamente -la inflación tiene injerencia negativa- sobre las condiciones del mercado de vivienda (CMV); simultáneamente, las CMV afectan la oferta y la demanda, fuerzas que, a su vez, inciden en la formación de los precios de mercado. Además, identifica la incidencia de las políticas públicas en el aumento de los precios. © 2019 Universidad Nacional de Colombia.
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    Diversidad e inclusión en los procesos de atracción y selección : protocolo de intervención organizacional basado en ciencias del comportamiento
    (Universidad EAFIT, 2021) Murillo Mendoza, Jenniffer Jeannette; Muñoz Zapata, Juliana Milena; Plaza Chavarria, Isabel Cristina; González González, Manuela
    Introduction: Diversity and inclusion (D&I) are organizational challenges due to the gap between intentions and behaviors. Intervention protocols from behavioral sciences allow closing this gap to create diverse and inclusive spaces. Method: Using a communicational strategy, based on identifying capacities, opportunities and motivations, D&I was promoted in 32 individuals responsible for attraction and selection processes. Results: A three-step protocol was created, using sensitization -understanding of the problem-, learning – developing an integral concept of D&I-, and feedback -establishing commitment. Conclusion: This methodology promotes organizational behaviors and social impact initiatives.
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    Implicaciones de tipo individual y colectivo asociados a la negación del reconocimiento a los empleados en algunas organizaciones de la ciudad de Medellín - Antioquia
    (Universidad EAFIT, 2021) Torres García, Sandra; Orejuela Gómez, Jonny Javier
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    Organización y localización Industrial: División del trabajo, la firma y los procesos espaciales
    (Universidad EAFIT, 15/07/1999) Scott, A.J; Universidad de California, Los Angeles
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    Performance and vertical integration of firms in the fixed internet service
    (Universidad EAFIT, 2021) Molina Osorio, Alejandra; García Rendón, John Jairo
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    Proceso de ASC - DESEMPEÑO EMPRESARIAL: EFECTO SOBRE LA CREACION DE VALOR EN EMPRESAS COLOMBIANAS POST-M&A
    (Universidad EAFIT, 2019) Cortés, Lina M.; Cárdenas, Santiago; Daza, Geraldine; Moreno, Alejandro; Universidad EAFIT
    Mergers and acquisitions (M&A) are a strategy for companies to achieve different objectives, including the creation of shareholder value. The objective of this study is to explore methodologies and variables that allow quantifying results on the creation of value after strategic alliances via M&A. This research studies events of Colombian companies belonging to the manufacturing sector in the period 1998-2017.
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    La rentabilidad desde la organización industrial: Una revisión de trabajos
    (Universidad EAFIT, 2003-03-15) Ortiz Correa, Javier Santiago
    The issue of profits has been interpreted from different traditions of the economic analysis, this article presents the analysis made by the industrial organization theory. The industrial organization theory is the discipline of the economics that studies how the producers organize themselves in the structures of the market; its development comes from the classical strand, in which the industry level explains the differences between profits, to the neoclassical and strategic and management proposals, which are based on the firm characteristics. The evolution of this topic is presented making reference to some articles using the VARCOMP, a procedure that allows to establish the share of some factors, called “effects”, in the total variance of a variable. This procedure was taken by the group of research on economics and business, to apply it to a sample of manufacturing companies in Colombia, during the period 1995-2000.

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