Examinando por Materia "Leather"
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Ítem Estudio de factibilidad para un calzado personalizable femenino(Universidad EAFIT, 2011) Durán Pimienta, Oscar Adrián; Jaimes Santamaría, Juan Camilo; Salazar Martínez Gabriel JaimeEl presente documento describe el proceso de investigación realizado por dos estudiantes de la Universidad EAFIT sobre la factibilidad de desarrollar un calzado personalizable femenino, en este proceso se llevaron a cabo diferentes estudios primarios con el fin de poseer una contextualización sobre la situación económica tanto del sector calzado, cuero y sus manufacturas, como del país -- Además se realizó una investigación sobre los diferentes procesos necesarios para la realización de un calzado estándar con sus respectivos aplicativos cumpliendo las normas y leyes exigidas por el Estado colombiano -- Así mismo, se realizó una indagación con el fin de encontrar los mejores materiales, procesos y forma de ensamble del producto -- Durante el proceso investigativo, se realizó un análisis financiero donde se expresaron en la moneda peso todos los costos en que se incurren al crear la empresa, tales como el valor de la materia prima, gastos administrativos, legales y técnicos y por último la financiación de la inversión inicial -- Luego de pasar por los diferentes estudios, se realizaron varias propuestas de diseño y funcionalidad del producto, buscando la mejor combinación entre desempeño, facilidad al ensamblar y al construir -- Por otro lado en cuanto a la fabricación del prototipo, fue necesario comprar pieles en almacenes especializados del centro de la ciudad y subcontratar la fabricación de las sandalias en un local con experiencia -- Esto fue necesario para garantizar la calidad del producto -- Luego de que los prototipos fueron fabricados, estos fueron puestos a prueba durante un mes con el objetivo de que las personas hicieran uso de estas de manera cotidiana -- Después se realizó una encuesta de satisfacción que permitió identificar las fallas y atributos del producto, así como variaciones necesarias en cuanto al diseño, costo y rendimiento -- Por último se desarrolló el logo del producto con el fin de darle identidad en el mercado y poder plantear una estrategia adecuada para lograr su posicionamientoÍtem Estudio para una estrategia de comunicación centrada en los valores agregados del sector cuero, calzado y marroquinería(Universidad EAFIT, 2020) Hoyos Maya, Juan Pablo; Rojas de Francisco, Laura Isabel; Parente Laverde, Ana MaríaCurrently the leather footwear and leather goods sector is facing an economic, labor and productive decline that is evidenced in the reports delivered by the Asociación Colombiana del Cuero, el Calzado y sus Manufacturas (ACICAM), where factors such as the entry of foreign products, the lack of planning, structure and conscious development in the design, and the little communication of the added values of the products made from leather (subsector where the greatest decrease occurs), have led the union to this situation. From the research and methodological work, we found what elements should have a communication strategy focused on the sector, based on the type of industry, products, context and consumers. We realized that the association that joins the sector, never developed a communication strategy focused on the final consumer of national products. For this research, a qualitative methodology is used, based on in- depth interviews with managers from the sector, experts in production and consumers of colombian footwear and leather goods. Finally, a communication strategy in proposed focused on the research findings, highlighting the importance of focusing the communication efforts from the union on the consumer, reinforcing the values of footwear and leather goods made in Colombia and the value that tanned leather has, following the protocols for the care of the environment, in the reduction of pollution generated by the sector.Ítem The removal of the trivalent chromium from the leather tannery wastewater: the optimisation of the electro-coagulation process parameters.(IWA PUBLISHING, 2011-02-01) GilPavas, E.; Dobrosz-Gomez, I.; Gomez-Garcia, M. A.; GilPavas, E.; Dobrosz-Gomez, I.; Gomez-Garcia, M. A.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Procesos; Procesos Ambientales (GIPAB)The capacity of the electro-coagulation (EC) process for the treatment of the wastewater containing Cr3+, resulting from a leather tannery industry placed in Medellin (Colombia), was evaluated. In order to assess the effect of some parameters, such as: the electrode type (Al and/or Fe), the distance between electrodes, the current density, the stirring velocity, and the initial Cr3+ concentration on its efficiency of removal (%RCr+3), a multifactorial experimental design was used. The %RCr3+ was defined as the response variable for the statistical analysis. In order to optimise the operational values for the chosen parameters, the response surface method (RSM) was applied. Additionally, the Biological Oxygen Demand (BOD5), the Chemical Oxygen Demand (COD), and the Total Organic Carbon (TOC) were monitored during the EC process. The electrodes made of aluminium appeared to be the most effective in the chromium removal from the wastewater under study. At pH equal to 4.52 and at 28 degrees C, the optimal conditions of Cr3+ removal using the EC process were found, as follows: the initial Cr3+ concentration=3,596 mg/L, the electrode gap=0.5 cm, the stirring velocity=382.3 rpm, and the current density=57.87 mA/cm2. At those conditions, it was possible to reach 99.76% of Cr3+ removal, and 64% and 61% of mineralisation (TOC) and COD removal, respectively. A kinetic analysis was performed in order to verify the response capacity of the EC process at optimised parameter values.