Examinando por Materia "Identidad narrativa"
Mostrando 1 - 4 de 4
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Bestial resonance. Tell me how you laugh and I'll tell you who you are.(Universidad EAFIT, 2023) Suárez Roldán, Juan Camilo; Universidad EAFITProfessor Alba Clemencia Ardila comments on the Bermudo archive and its animal transformation project, using the concept of narrative identity. And, in response to an invitation for a lyrical reception, the artist Sara Rodas offers us a version of Poppea 59, a laughing and braying ass voice, which she consecrates in Doric mode to the train.Publicación El aire no es el mismo, si no es en la tierra de uno : un análisis desde las voces, relatos y narraciones de los habitantes de la serranía de San Lucas (El Bagre,Antioquia)(Universidad EAFIT, 2023) Tobón Parra, Jorge William; Arango Restrepo, María Rocío; El trabajo de campo de esta tesis fue financiado con recursos propios y, en el marco del desarrollo del proyecto 2020000100260 del Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación, financiado por el Fondo de Ciencia Tecnología e Innovación del Sistema General de Regalías de Colombia y ejecutado por el Centro de Valor Público de la Universidad EAFIT en alianza con la Corporación Grupo Trópico Diverso y el Colectivo de comunicaciones Gente y Bosques de El Bagre, Antioquia.The objective of this article is to analyze the construction of the narrative identity of the multicultural communities that inhabit the Serranía de San Lucas, El Bagre Antioquia. The research has a theoretical foundation from the concept of cultural hybridization and multiculturalism of Nestor García Canclini; for the concept of narrative identity, the postulates of Paul Ricoeur were reviewed. It is intended from the narratives of the communities, to verify how identity is built through the story; because through the narratives, the subject organizes his ideas taking into account the vision of himself and others, expressing stories, naming characters, settings, actions and plots related to the social context. The San Lucas Mountain range is a portion of territory where the inhabitants weave their stories, their culture that will not be possible without history, without myths and without actors. This article aims to show a community and a territory of people of diverse ethnic and cultural origins, with unique visions of the forest they inhabit as a space for their cosmogonies, stories, and traditions. People of the forest, of whom little is known about their identities, and understand by this not their names, not their certificates, not their debts, but rather their places of enunciation, their speeches, their stories, their history, their desires, their possible modes of existence.Publicación Lo humano es lo otro: la alteridad en los cuentos “La leche de la arpía”, “El hombre mariposa”, “Los ojos de la noche” y “La cabeza del mundo” de Andrés García Londoño(Universidad EAFIT, 2016) Castro Cano, Daniel; Toro Murillo, Alejandra MaríaEn el siguiente artículo se establecen las relaciones entre los personajes sobrenaturales, los personajes humanos y el lector, en los cuentos “La leche de la arpía”, “El hombre mariposa”,“Los ojos de la noche” y “La cabeza del mundo”, del libro Relatos Híbridos (2009) de Andrés García Londoño; en el marco de una reflexión sobre el valor de la alteridad en la literatura y su relación intrínseca con la mismidad representada, usualmente, por lo humanoPublicación "Un cuento donde yo no decidí qué escribir" : narrativas de niñas y el sentido de su educación escolar(Universidad EAFIT, 2013) Vásquez Guzmán, Lina Maritza; Escobar García, Bibiana