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Examinando por Materia "IDENTIDAD"

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    Caracterización del Centro Corporativo del Grupo EPM
    (Universidad EAFIT, 2017) Mendoza Salas, Edgar Mauricio; Rivas Montoya, Luz María
    This paper describes the purpose, form and functions adopted by the EPM Group Corporate Center, a leading Colombian company in the public services sector, analyzing its way of acting and contrasting it with the existing theory -- In the strategic management literature, there are researches that provide a perspective of the forms and functions used by corporate centers, but these studies provide limited information on Colombian companies -- This qualitative study that contributes to the knowledge on corporate strategy is based on data from reports made about the EPM Group and interviews with some of its executives -- The results indicate that the EPM Group Corporate Center is integrated into its parent company with functions related to strategy, capital, control, capabilities and identity -- It operates generating value on two intervention schemes: 1) strategic architect, where the business units are responsible for the results and the value is created by the individual companies; and 2) operational involvement, where the value is generated by the expertise of the Corporate Center and it establishes strategic plans and exerts greater control over them
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    Construcción de identidad organizacional de los mandos medios como espacio liminal. Un estudio de caso
    (Universidad EAFIT, 2014) Gonzáles Miranda, Diego René; Montaño Hirose, Luis
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    Estado del arte en el estudio de la negociación internacional
    (Universidad EAFIT, 2007) Calle Saldarriaga, María Alejandra; Toro Jaramillo, Iván Darío
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    Estrategia para la marca Ver Limpio de la empresa Soluciones Químicas y Arquitectónicas
    (Universidad EAFIT, 2017) Bustamante Márquez, Ana María; Rojas De Francisco, Laura Isabel; Lema Vélez, Juan Pablo
    Este estudio pretende la creación de la marca Ver Limpio, una marca que pertenece a la empresa Soluciones Químicas y Arquitectónicas, a través de un proceso de construcción de marca basado en la propuesta única de valor y la identidad de la marca, tanto desde el punto de vista de su personalidad de marca como del gráfico -- Se llevó a cabo a partir de una investigación mixta con el propósito de obtener la identificación las compresiones de los clientes actuales y potenciales alrededor las expectativas de la categoría, con el fin de agregar valor a los productos y servicios y crear asociaciones fuertes, positivas y exclusivas con la marca hacia los consumidores -- Este estudio es un insumo importante para la empresa para establecerles sus estrategias de mercadeo a sus franquicias para así aportar a que la imagen de marca de Ver Limpio sea más fuerte en los ámbitos e internacional
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    Identidad cooperativa: entre el consenso y la coerción
    (Universidad EAFIT, 2015) Martínez Crespo, Jenny; Zapata Domínguez, Álvaro
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    Publicación
    La identidad del individuo en la organización, una interpretación interdisciplinaria como fundamento de comprensión para la administración. Un caso de Colombia
    (Universidad EAFIT, 2018) García Vargas, Óscar Humberto; Zapata Domínguez, Álvaro
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    Percepción de la calidad de vida de los empleados contratados por empresa temporal, el caso de una empresa de alimentos de la ciudad de Armenia
    (Universidad EAFIT, 2014) Cortés Gálvez, Luz Lahiri; Gómez, Rodrigo; Uribe de Correa, Beatríz Amparo
    Con el objetivo de determinar y analizar la percepción de la calidad de vida de los empleados de una empresa manufacturera de alimentos en la ciudad de Armenia, cuyos contratos se hacen a través de una empresa de servicio temporal, se realizó una revisión teórica que permitiera determinar cuáles son las necesidades que requieren ser cubiertas para tener un buen nivel de calidad de vida -- De los autores revisados se eligió a Manfred Max Neef y su teoría del Desarrollo a Escala Humana, de la cual se eligieron seis categorías de necesidades a suplir para alcanzar una adecuada calidad de vida, dichas categorías son: subsistencia, protección, participación, ocio, identidad y libertad -- Las categorías fueron incluidas en el instrumento diseñado para este estudio, que conlleva una entrevista semiestructurada, la cual se aplicó no sólo a los empleados contratados en misión, también al grupo de empleados contratados directamente por la compañía -- Los resultados de esta entrevista contrastados con la fundamentación teórica anterior nos dio como resultado una visión más clara de cómo la contratación, a través de empresas de servicios temporales, incide en la percepción de la calidad de vida de los trabajadores contratados bajo esta modalidad
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    Planteamiento de un modelo de identidad de marca para el Banco Agrario de Colombia
    (Universidad EAFIT, 2018) Jaramillo Bedoya, Salomé; Mejía Gil, María Claudia; Saldarriaga Sierra, Adriana Marcela
    The present research work focuses on raising a model of brand identity for Banco Agrario de Colombia, which allows the entity to direct actions strategically -- A qualitative research is made, developed through in-depth interviews with three brand experts, four Banco Agrario employees who are related to the commercial and marketing areas, as well as six clients belonging to each one of the segments that the entity has: Farming (small and medium producer), microfinance, people, business and official -- The analysis of the interviews allows to identify the current brand equity of the bank, which shows a positive result only in the microcredit public (rural sector) -- This result is largely due to its agricultural vocation and focus on the rural sector of the country, as it becomes evident in the quality of the attention it provides from financial services to small farmers and small entrepreneurs -- In contrast to the previous result, there is a negative brand equity in the segments of large clients of the bank, private companies and the official sector (corporate and institutional sector), where the scarce presence of bank offices and advertising is notable, which provides little information about the brand to their current and potential customers, making this a bank with a low record in brand recall -- It should be noted that the level of service provided by the bank has not favored its image in these segments -- Subsequently, strengths, opportunities and challenges of the Banco Agrario brand were identified -- Its main strengths are: knowledge of the agricultural sector, affordable prices, and its effort to close market gaps in Colombia -- Within the identified opportunities stand out: the perception of specialized approach that people have about the bank for the agricultural sector and its vocation to support the progress of their customers and finally, as a challenge is to carry out a process of brand strengthening that allows to project a favorable image to the totality of its public objectives, by naming the importance and the value of the land for the society in general -- The results of this study compile elements and positive associations linked to the brand, which allow to materialize an identity proposal based on the sustainability of the Colombian agricultural sector, as well as the identification of opportunities and the inclusion of all its target audiences in the management of brand and proposition of value

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