Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Français
  • Português
  • Iniciar sesión
    ¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • Comunidades
  • Listar por
  • English
  • Español
  • Français
  • Português
  • Iniciar sesión
    ¿Has olvidado tu contraseña?
  1. Inicio
  2. Examinar por materia

Examinando por Materia "Herramienta"

Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    Ítem
    CommonKADS, una herramienta para la gerencia del conocimiento
    (Universidad EAFIT, 2000) Henao Calad, Mónica; Universidad EAFIT
  • No hay miniatura disponible
    Publicación
    Marco de implementación de laboratorios de programación aplicado a cursos introductorios de programación para estudiantes universitarios
    (Universidad EAFIT, 2024) Nieto García, Agustín; Correa Botero, Daniel; Vallejo Correa, Paola Andrea
    In the current landscape, programming is becoming increasingly relevant, and its teaching has expanded beyond traditional computer science disciplines. This growth has led to the inclusion of introductory programming courses in a variety of university programs, addressing the growing need for digital skills. Learning to program involves developing problem-solving skills and algorithmic thinking, which require effective tools and adequate support for students. However, selecting appropriate tools can be challenging due to the plethora of options available. This study focuses on analyzing and proposing a framework for the implementation of programming labs in university contexts, aiming to facilitate the selection and application of more suitable teaching tools.

Vigilada Mineducación

Universidad con Acreditación Institucional hasta 2026 - Resolución MEN 2158 de 2018

Software DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configuración de cookies
  • Enviar Sugerencias