Examinando por Materia "FLORES - PRODUCCIÓN"
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Ítem Comparación de alternativas de cobertura de la tasa de cambio con derivados, para una empresa exportadora colombiana(Universidad EAFIT, 2010) Isaza Gómez, Daniel; Benjumea Muñoz, Sergio Nicolás; Agudelo Rueda, Diego Alonso; Herrera Echeverri, Hernán HumbertoIt proposes a methodology for exporting companies, in order to establish optimal coverage of the exchange rate, using derivative instruments available in the Colombian financial sector -- The methodology is implemented in a flower exporting company, whose sales depend on a 99% of the exchange rate -- Modeling cash flow annually, it selects the hedging strategy that maximizes derivative cash flow expected, provided there is a limit on cash flow risk- CFAR -- The CFAR was established as the minimum to cover, financial obligations, the investment projects and profit sharing at a level of confidenceÍtem Determinantes de la estructura de capital en empresas del sector floricultor(Universidad EAFIT, 2021) Ocampo Aristizabal, Adriana Mileidir; Ubaque Pimentel, Ivonne Alexandra; Vergara Garavito, Judith CeciliaThis degree project is focused on the study of the identification of the factors that determine the capital structure at both a financial and macroeconomic level, focused on the Colombian floriculture sector. There was evidence of a gap in the literature, since although studies have been carried out on the determinants of the capital structure in the floriculture sector with a focus on financial determinants, they have not included macroeconomic variables within the analysis. The methodology to be used is a multivariate regression, and the technique to validate the hypothesis was a data panel that allows the analysis of information that includes data with a temporal dimension with another or other cross-sectional ones, to perform a linear regression model that allows demonstrate the relationship between the mentioned variables.Ítem Diseño de un plan exportador para la empresa cultivo de flores Tanurin(Universidad EAFIT, 2023) Turbay Lopera, Samuel; Roldán Yepes, RaquelÍtem Estudio de factibilidad para la creación en Colombia de una productora y exportadora de bouquets florales a Estados Unidos para la empresa Allure Farms(Universidad EAFIT, 2021) Uribe Gómez, Juan Diego; García Johnson, Santiago; Salazar Gómez, Francisco Javier; Uribe de Correa, Beatriz AmparoThe following analysis is done in the context of the fresh cut flower industry for the North American market, taking in account the seasonal characteristics which determine each commercial season, its supply chain logistical complexities and commercial configuration (Producer, Importer, Wholesaler and Retailer). It also considers Colombia's potential not only as a producer of raw materials, but also its potential to add value in an industry which has usually characterized its role as the producer of the commodity. Based on these assumptions of the industry, we set out to study the feasibility for the creation in Colombia of a producer and exporter of floral bouquets to the United States for the North American company Allure Farms. This approach was carried out using tools and methodologies which facilitate the analysis of the macro-environment, the market, administrative and legal aspects and finally its financial viability. All of the above has been carried out due to the professional experience of its authors both in the industry itself and also in certain disciplines required for the study, acquired during the tenure in EAFIT’s MBA and the expert methodological and thematic supervision of this project’s advisors.Ítem Factores que inciden en la competitividad de las hortensias en el comercio internacional en la relación comercial entre productor y comercializador en Antioquia(Universidad EAFIT, 2017) Lopera Agudelo, César Augusto; Dávila Muñóz, Daniel Ricardo; Lucas, Rueda León; Rojas De Francisco, Laura Isabel; Lopera Agudelo, Carlos AdriánAntioquia es el segundo productor de hortensias en Colombia después de Bogotá (Fenalco Antioquia, 2013), pero su competitividad no ha logrado reflejar su potencial, por lo que es preciso establecer el efecto que pueden tener en ello aspectos como la falta de garantías para el productor o posibles soluciones como lo sería un modelo de comercio justo en la cadena de distribución -- El presente trabajo de investigación busca determinar y describir los principales factores que inciden en la competitividad del mercado antioqueño de hortensias para su comercialización internacional al tener en cuenta las actuales condiciones y la relación comercial que existe entre productor y comercializador -- Para lograrlo se hizo una investigación de tipo cualitativa para evaluar, mediante observación y entrevistas en profundidad, las variables que están implicadas de manera directa en la potencialización del mercado de las hortensias y conocer la relación actual entre el productor informal de hortensias y el mediano comercializador -- Las evidencias ayudaron a identificar las principales variables que impidieron un escenario de comercio o que podían tenerse en cuenta para mejorar la competitividad del sector floricultor antioqueñoÍtem Los mercados florales y el nicho de las rosas preservadas : una alternativa de producto exclusiva para el mercado de Chicago, EE.UU.(Universidad EAFIT, 2022) Ucrós Soler, Sergio; Sepúlveda Cardona, Edwin AndrésDuring the year and a half of reduced economic activities caused by the COVID-19 pandemic, the value and export of Ecuadorian preserved roses increased. This happened in great measure thanks to the efforts of markets, such as the USA market, to remain open. Preserved roses are a new and trendy product in the global floral market which as of relatively recently was discovered by the US market. The following investigation was executed due to the necessity of the preserved roses brand RoseAmor to catch the attention of floral consumers in Chicago, Illinois, where the brand has little presence. The final consumer of floral products in this city was studied in order to analyze if the flower industry is meeting with their demands and expectations. The tools they use during their purchase process were also studied. This investigation revolves around the final consumer and it used both quantitative and qualitative approaches. The results indicate that this niche has great potential, even though consumers do not seem to be fully familiar with the product’s attributes. In this sense, the design of an effective communication strategy to publicize the advantages and versatility of preserved flowers is required to successfully enter this market.Ítem Modelo de internacionalización de una PYME del sector floricultor colombiano(Universidad EAFIT, 2014) Aguilar Jaimes, Sandra Carolina; Sajonero Peñuela, Claudia Marcela; Medina Arango, Oscar EduardoEn la actualidad los procesos de internacionalización de los países, los sectores y empresas son cada vez más frecuentes, gracias a la apertura económica y a la creación de herramientas que se han venido dando en el mundo, principalmente en los países que se encuentran en vía de desarrollo -- Las empresas pequeñas y medias -en adelante las PYMES- asumen un papel importante en la economía de estos países, lo cual contribuye a establecer nuevos modelos de internacionalización -- El sector floricultor se considera un sector globalizado, y Colombia aprovechando sus ventajas y decisiones comerciales, se convirtió en el segundo exportador mundial de flores frescas, logrando una exportación del 95% de su producción total -- La producción de flores en Colombia es realizada principalmente por las PYMES, muchas globalizadas desde su nacimiento, que exportan de manera atomizada; por ello, en el presente trabajo de grado se encontrará el desarrollo del modelo de internacionalización para este tipo de empresas, con fundamento en la experiencia de la empresa Proteas Paraíso S.A.S, describiendo cómo llevó a cabo las etapas del modelo y cómo superó las barreras y obstáculos que usualmente se presentan, convirtiéndose así en un caso de éxito, no solo para el sector floricultor sino para las PYMES en general