Examinando por Materia "Endomarketing"
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Ítem Análisis de los efectos de las acciones de endomarketing aplicadas a los empleados de la Universidad EAFIT(Universidad EAFIT, 2021) Gómez Zapata, José Daniel; Rojas de Francisco, Laura IsabelThe demographic change that humanity is undergoing leads organizations to rethink their administrative processes, as well as their relationships with stakeholders, and one of them is their human capital. This is where the relevance of endomarketing strategies becomes very valuable when it comes to connecting human development with the achievement of the goals set. The purpose of this research proposal was to analyze the current state of the endomarketing actions implemented by Universidad EAFIT, by means of a mixed exploratory study that gathers different techniques of information gathering, with the participation of the employees with labor contract of the University, and with the accompaniment of the Department of Employee Development, and intended to offer conclusions and suggestions that allow reorganizing and focusing actions that generate greater value and that go towards the interests of the University and its collaborators. Likewise, and in the same way, we sought to know the current state of EAFIT in relation to different private universities located in Medellín. This study contributes to one of the guiding principles set forth by the University in its 2030 itinerary, where "Growing with the employee", is set as an objective to be achieved.Ítem ¿Es el endomarketing una herramienta de valor en la cooperación entre áreas internas de una organización?(2020) Marín Alfonso, Guillermo Andrés; Peña Rodríguez, Mariluz; Uribe de Correa, Beatriz Amparo; Bejarano Botero, Luis MauricioThe deepening of a concept such as endomarketing and its applicability are important aspects given the performance management revolution that is in full development in organizations from different geographies, where it has been reassessing every aspect of this programs to contribute to the alignment between areas, higher productivity and better working environment. The majority of people who have a job and belong to an area of the company where we work, we understand from the same experience that if there is a direct motivation factor and there is a sensitivity to the process of the other, the degree of error is lower when it comes to execute an action or implement any process. The objective of the present research is to determine and analyze whether the application of endomarketing strategies favors both cooperation between internal areas of organizations and their impact on the performance of their needs, in order to address ideas, experiences and results that are achieved by applying it. Through interviews with five participants in Bogotá and Medellin, and using a qualitative interpretive methodology, there is evidence of the management carried out with endomarketing for cooperation and the scenario in which these strategies are developed within organizations.Ítem Experiencias de Endomarketing como estrategia organizacional en Colombia(Fondo Editorial Universidad EAFIT, 2016-10-01) Rojas, Laura Isabel; BEJARANO, LUIS MAURICIO; Universidad EAFIT. Departamento de Administración; Estudios en Mercadeo GEMEl Endomarketing es una herramienta poco conocida y empleada por las empresas colombianas. Su implementación hace que los empleados se sientan familiarizados con la organización haciendo que sus procesos sean eficientes y productivos.Ítem Factores que afectan el crecimiento de los cursos de Educación continua de Economía en la Universidad EAFIT de Medellín y algunos elementos de mercadeo para cambiar esta tendencia(Universidad EAFIT, 2017) Arboleda Montoya, Mónica Patricia; Cortés Franco, Mónica Alejandra; Duque Cardona, Juan Carlos; Mejía Gil, María ClaudiaEste trabajo presenta los hallazgos obtenidos a partir de una investigación mixta exploratoria llevada a cabo para identificar los factores que impiden el crecimiento del número de estudiantes inscritos en los cursos del área de Economía de la Universidad EAFIT que ofrece el Centro de Educación Continua de la institución (CEC) para al final recomendar algunos elementos de mercadeo para cambiar dicha tendencia -- La investigación se les aplicó a 90 profesionales de distintas áreas del saber a partir de la base de datos de personas matriculadas en los cursos del CEC en el último trimestre del año 2016 y a su personal administrativo: decano, coordinador académico, director, docentes, y equipo de comerciales -- Por otro lado, se hace referencia a la caracterización histórica del CEC del área de Economía, cuya información se obtuvo a través de fuentes secundarias y archivos suministrados por la dependencia en mención -- Además, mediante una actividad de benchmarking, de orden local y nacional, se analizaron la oferta y la demanda actual de los cursos de educación continua del área estudiada, tanto en la Universidad EAFIT como en otras instituciones del mismo tipo -- Como parte de los hallazgos, se proponen actividades de endomarketing y la implementación de elementos de mercadeo que permitan superar la situación de baja demanda en los cursos, tales como mejorar los canales de comunicación entre el área de Economía y el CEC, la creación de un portafolio de cursos de educación continua de dicha área, la consecución de un equipo de docentes para tales cursos y el fortalecimiento de las competencias del cargo de coordinador académico -- Además, se plantea la necesidad de crear estrategias promocionales que impulsen los cursos de la mencionada unidad académica y generar incentivos para la fuerza de ventasÍtem Influencia de los programas de endomarketing en la retención de talento de la generación Millennial en pequeñas y medianas empresas de Medellín(Universidad EAFIT, 2020) Galvis Rendón, Vanessa; Marín Higuita, Vanessa; Mejía Gil, Maria Claudia; Bejarano Botero, Luis MauricioThe coexistence among different generations strongly impacts the internal dynamics, the organizational culture, the labor climate and the management strategies; therefore, management must rethink its processes and programs to successfully hire people for the available vacancies of former or key employees. At the same time, companies can achieve an effective, healthy and clear communication among employees who have different characteristics, behaviors, needs and expectations due to their age.