Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Français
  • Português
  • Iniciar sesión
    ¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • Comunidades
  • Listar por
  • English
  • Español
  • Français
  • Português
  • Iniciar sesión
    ¿Has olvidado tu contraseña?
  1. Inicio
  2. Examinar por materia

Examinando por Materia "Compras"

Mostrando 1 - 6 de 6
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • No hay miniatura disponible
    Ítem
    Modelo de estandarización de compras de materias primas : caso Minera Providencia S.A.
    (Universidad EAFIT, 2023) Méndez Borrero, Juan Camilo; Escalante Gómez, Juan Esteban
  • No hay miniatura disponible
    Ítem
    Modelo de gestión para la mitigación de agotados : el caso Inverfin Asociados
    (Universidad EAFIT, 2023) Valencia Giraldo, Maricela; Escalante Gómez, Juan Esteban
  • No hay miniatura disponible
    Ítem
    Modelo de negociación y gestión de compras y proveedores : el caso Dermavan SAS
    (Universidad EAFIT, 2024) Mora Martínez, Juan Felipe; Escalante Gómez, Juan Esteban
  • No hay miniatura disponible
    Ítem
    Modelo de negociación y gestión de proveedores : caso Galvaceros S.A.
    (Universidad EAFIT, 2023) Franco Vargas, Diego Hernando; Cano García, Juan David; Escalante Gómez, Juan Esteban
  • No hay miniatura disponible
    Ítem
    Modelo de negociación y gestión de proveedores : el caso Deutsche Schule Medellín
    (Universidad EAFIT, 2023) Rendón Marín, Juan Pablo; Espitia Duarte, Daniel Alcides; Escalante Gómez, Juan Esteban
    This academic paper and research is oriented towards the construction of a tool (Kraljic matrix) that allows defining a category structure for the purchase of raw materials/inputs/services at the Deutsche Schule Medellín. For this purpose, a study with a quantitative approach, descriptive scope and non-experimental design is proposed, in which 39 suppliers are evaluated based on their level of risk and importance for the organization. The constructed matrix proposes four categories: strategic (high financial impact – high supply risk), profitable/leveraged (high financial impact – low supply risk), habitual/routine (low financial impact – low supply risk) and critical (low financial impact – high supply risk), recognizing significant differences in terms of their acquisition and relationship logic. The results identify 14 strategic suppliers (69.6% of the annual purchase volume in COP), zero (0) usable (0.0% of the annual purchase volume in COP), six (6) habitual/routine (4.4% of the annual purchase volume in COP) and 19 critical (26.0% of the annual purchase volume in COP). In addition, they allow the formulation of specific supply strategies for each quadrant, according to financial impact and supply risk.
  • No hay miniatura disponible
    Ítem
    Modelo de negociación y gestión de proveedores. El caso de Operadora Avícola Colombia S. A. S.
    (Universidad EAFIT, 2024) Ortiz Correa , María Isabel; Osorio Atehortua, Luis Fernando; Escalante Gómez, Juan Esteban

Vigilada Mineducación

Universidad con Acreditación Institucional hasta 2026 - Resolución MEN 2158 de 2018

Software DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configuración de cookies
  • Enviar Sugerencias