Unicorns Gallop Rampant Through China And India: Successes And Similarities

Fecha

2020-06-19

Título de la revista

ISSN de la revista

Título del volumen

Editor

Universidad EAFIT

Resumen

This study aims to explore the success and characteristics of the novel business model used by Chinese and Indian unicorn firms as well as attempts to develop a framework called CEHI (Collocation, Entrepreneurship Attitudes, High Tech Startups, and Innovation) for the analysis of global unicorn firms. The liter- ature on unicorn firms is immature in business, management, and accounting (BMA) literature found in Scopus and Web of Science. To bridge this gap, this paper performs a holistic review of the existing literature, exploring and analyzing all unicorns in China and India (referred to collectively as Chindia) (89 Chinese Unicorns and 16 Indian Unicorns as of 2019) to provide insights into the phenomenon and contribute towards future avenues for research into unicorns.
Este estudio tiene como objetivo explorar el éxito y las características del nuevo modelo de negocio de las empresas unicornio chinas e indias, así como los intentos de desarrollar un marco CEHI (Colocación, Actitudes de emprendimiento, Startups de alta tecnología e innovación) para el análisis de las empresas de este tipo a nivel global. La literatura de la firma Unicorn es inmadura en negocios, administración y contabilidad (BMA) en Scopus y Web of Science. Para cerrar esta brecha, este artículo revisa la literatura existente que explora y analiza de manera integral todos los unicornios en China e India (coloquialmente denominado Chindia, con 89 unicornios chinos y 16 unicornios indios a partir de 2019) para proporcionar información sobre el fenómeno y contribuir a futuras vías para la investigación de los unicornios.

Descripción

Palabras clave

Citación