Colombian Coffee in China Opportunities and Challenges

Resumen

Descripción

This article seeks to explore business opportunities, as well as expand the vision of China as a potential market for Colombian coffee. This publication is part of the dissemination of the research results of the Asia Pacific Research Seedbed in 2014, which was divided into two parts. The first part, published in the last edition, included an analysis of China's economy, its hot beverage market, its coffee production and imports of that product. In this second part, the main trends of the Chinese consumer are exposed, as well as two models (e-commerce and manufacturing) for the successful penetration of Colombian coffee in the Chinese market. This document also carries out a DOFA analysis (weaknesses, opportunities, strengths and threats) to evaluate the possibilities of achieving a better positioning of Colombian coffee in that market.
El presente artículo busca explorar las oportunidades de negocios, así como ampliar la visión sobre China como mercado potencial para el café colombiano. Esta publicación hace parte de la divulgación de los resultados de la investigación del Semillero de Investigación de Asia Pacífico en el 2014, la cual fue dividida en dos partes. La primera parte, fue publicada en la edición pasada, incluyó un análisis de la economía de China, de su mercado de bebidas calientes, su producción cafetera y las importaciones de dicho producto. En esta segunda parte,se exponen las principales tendencias del consumidor chino, así como dos modelos (e-commerce y manufactura) para la penetración exitosa del café colombiano en el mercado chino. Este documento realiza también un análisis DOFA (debilidades, oportunidades, fortalezas y amenazas) para evaluar las posibilidades de lograr un mayor posicionamiento del café colombiano en ese mercado.

Palabras clave

Citación