Innovation acceptance and customer satisfaction. A survey on tax information systems

Resumen

Descripción

The pace of introducing innovation-based products and services to the market is increasingly fast and it significantly affects customer  satisfaction,  not only for consumer  products  and services, but also in the delivery of public service services.  This paper uses innovation acceptance  and technology adoption models to investigate the acceptance and satisfaction  of taxpayers  from introduction  of new tax information system  in Iran. By a review of existing models and related effective factors, a conceptual model has been developed based on DeLone-McLean model, and was applied on users in the Iranian tax information system.  Findings of this research  show that factors that lead to information transparency  and more participatory users have a positive effect on innovation acceptance and the satisfaction  of users of such technologies.
El ritmo de introducción al mercado de productos  y servicios  de base innovadora es cada vez más rápido y afecta significativamente la satisfacción del cliente, no sólo por los productos  y servicios de consumo, sino también en la prestación de los servicios públicos. Este artículo utiliza los modelos  de aceptación de la innovación  y de adopción de tecnología para investigar la aceptación y satisfacción de los contribuyentes en cuanto a la introducción de nuevos sistemas de información tributaria en Irán. A través  de una revisión de los modelos existentes  y los factores efectivos relacionados, ha sido desarrollado un modelo conceptual basado en el modelo DeLone-McLean y fue aplicado en usuarios en el sistema de información tributario iraní. Los hallazgos de esta investigación muestran que los factores que contribuyen a la transparencia en la información  y a generar usuarios más participativos tienen un efecto positivo en la aceptación de la innovación y la satisfacción  de los usuarios de dichas tecnologías.

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