Competitive analysis by automotive repair shops, using customer perceived value

Fecha

2015-06-02

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Editor

Universidad EAFIT

Resumen

Descripción

This paper addresses the use of customer perceived value (CPV) as a tool for competitive analysis among automotive repair and maintenance shops. It describes how to determine both the relative importance of properties taken into account by customers when assessing the performance of an automotive repair shop, and the performance assessment conducted by the users of repair shops owned by car dealers and by individuals. Subsequently, it illustrates how both types of repair shops view their competitive position. It also shows the gap between the ideal expected values and the values perceived by the market which becomes a sort of “map” of opportunities both for businesses currently present in the market and for new participants.
Este artículo trata del uso del Valor Percibido por el Cliente (VPC) como herramienta para el análisis competitivo por parte de talleres de reparación y mantenimiento automotriz. Se muestra cómo se determinan tanto la importancia relativa de los atributos que los compradores tienen en cuenta para evaluar el desempeño de un taller automotriz, como la evaluación de desempeño, realizada por los compradores de los “Talleres de los concesionarios” y de aquellos que son propiedad de individuos. Posteriormente, se ilustra la manera como unos y otros visualizan su posición competitiva. También muestra la brecha entre los valores ideales esperados y los percibidos por el mercado, la cual se constituye en una especie de “mapa” de oportunidades para las firmas actualmente presentes en el mercado y para nuevos participantes.

Palabras clave

M31, L62

Citación