2019-12-092019-03-062346-47472346-4879http://hdl.handle.net/10784/15239This article shows how archival documents gathered by a musician throughout his life, in the case of Luis Miguel de Zulategi, provide researchers with historical, theoretical, musical, pedagogical and archival information based on central themes such as Colombian music and the Spanish during the twentieth century. The conformation of musical archives determines the Archival as a mediating science between History and Musicology to shape the historical memory of a territory, through the documentary production of its cultural actors such as musicians.Este artículo muestra cómo los documentos de archivos reunidos por un músico a lo largo de su vida, caso de Luis Miguel de Zulategi, les proporciona a los investigadores información histórica, teórica musical, pedagógica y archivística a partir de temas centrales como la música colombiana y la española durante el siglo XX. La conformación de archivos musicales determina a la Archivística como una ciencia mediadora entre la Historia y la Musicología para conformar la memoria histórica de un territorio, a través de la producción documental de sus actores culturales como los músicos.application/pdfspaCopyright (c) 2019 Carla Flórez CortésThe musical archive of Luis Miguel de Zulategi: an archival composition from its secondary valuesEl archivo musical de Luis Miguel de Zulategi: una composición archivística según sus valores secundariosarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessLuis Miguel De ZulategiArchivalMusic ArchivesPersonal ArchivesDocumentary AssessmentLuis Miguel De ZulategiArchivísticaArchivos MusicalesArchivos PersonalesValoración DocumentalAcceso abierto2019-12-09Flórez Cortés, Carla10.17230/ricercare.2018.10.2