2019-12-092018-11-192346-47472346-4879http://hdl.handle.net/10784/15243We present here a brief critical review of the current university academic world of music theory and analysis regarding its study, teaching, knowledge production, historical and other aspects related to cooperation with other sciences; specialized musical lexicography and other possible objects of study relevant to the broad field of our discipline. The author has been a teacher, researcher-tigador, orchestral and choral conductor, composer and trader of music theory and analysis. The initial form of this article was an interview with the author by Professor Tomás Díaz Villegas to be published in the magazine A misfortune.Presentamos aquí una somera revisión crítica del mundo académico universitario actual de la teoría y el análisis musical en cuanto a su estudio, enseñanza, producción de conocimiento, aspectos históricos y otros relativos a la cooperación con otras ciencias; la lexicografía musical especializada y demás posibles objetos de estudio pertinentes al ancho campo de nuestra disciplina. El autor ha sido docente, inves-tigador, director orquestal y coral, compositor y tratadista de la teoría y el análisis musical. La forma inicial de este artículo fue una entrevista realizada al autor por el profesor Tomás Díaz Villegas para ser publicada en la revista A contratiempo.application/pdfspaCopyright (c) 2018 Gustavo Adolfo Yepes LondoñoA critical vision of teaching and research in the so-called music theoryVisión crítica de la docencia y la investigación en la llamada teoría musicalarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessMusicMúsicaAcceso abierto2019-12-09Yepes Londoño, Gustavo Adolfo10.17230/ricercare.2018.9.2