2019-10-0415/06/20082256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14049This article intends to clarify some misconceptions and misunderstandings in regard to the nature of the marketing variables and their classification, which may have implications both on the praxis and the development of the discipline. It addresses the concept of taxonomic classifications in marketing, i.e. nature, requirements, etc. and the dynamic nature of this discipline, which calls for a permanent updating of its models and classifications, in accordance with an ever changing environment.Dado que un esquema de clasificación tiene múltiples implicaciones en los desarrollos y aplicaciones de los distintos campos del saber, este artículo hace algunas aclaraciones y precisiones sobre la naturaleza de la clasificación de las variables de mercadeo en términos de P’s y lo que ellas, realmente, representan. Así mismo, ilustra el carácter dinámico, cambiante, de un sistema de clasificación.text/htmlspaCopyright © 2008 Jaime Baby Moreno, Juan Gonzalo Londoño JaramilloLas P´s de Mercadeo Algunas precisionesarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarketing P´smarketing variablesclassification of marketing variablesP´s de mercadeovariables de mercadeoclasificación de variables de mercadeoAcceso abierto2019-10-04Jaime Baby MorenoJuan Gonzalo Londoño Jaramillo