2020-10-232011-11-012322-8687http://hdl.handle.net/10784/24208At EAFIT Children's University, activities have been nurtured by two types of initiatives: those that lead children to research and those that allow them to interact directly with researchers. In Meetings Questions, the first stage of the program, children between 7 and 13 share their thoughts and feelings with a researcher based on a question that brings them together. In Expeditions to Knowledge, the second stage, they propose projects to investigate their topics of interest.En la Universidad de los niños EAFIT las actividades se han nutrido de dos tipos de iniciativas: las que llevan a los niños a investigar y las que les permiten interactuar directamente con investigadores. En Encuentros con la pregunta, niños entre los 7 y los 13 años han compartido reflexiones con un investigador a partir de una pregunta que los reúne. Y en Expediciones al conocimiento, la segunda etapa, han planteado proyectos para investigar en sus temas de interés.application/pdfspaCopyright (c) 2011 José ignacio UribeWhen Children Research ResearchersCuando los niños investigan a los investigadoresarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessEAFIT Children's Universityconstructivismactive learninglearning stylesworkshopdancingembodied knowledgeresearchersAcceso abierto2020-10-23Uribe Dorado, José Ignacio