2020-10-232009-11-012322-8687http://hdl.handle.net/10784/24172The article presents some guidelines to address questions in science education and communication. Science educators and communicators are encouraged to make visible the author of a given question and the motives that led to it as well as to answer the question in a simple, clear, but rigorous way. It states that effective answers are those that arouse amazement, intellectual joy and the desire to know more.Cada pregunta debe albergar la posibilidad de saber quién la hace y cuál es su interés en ésta. Es importante saber que su respuesta debe ser simple y clara, pero suficientemente rigurosa. Sabemos que esto se logra si en el otro surge el asombro de redescubrir el fenómeno, la fascinación de entenderlo y el deseo de conocer más.application/pdfspaCopyright (c) 2009 Daniel Velásquez PrietoReflections on How to Address QuestionsReflexiones sobre cómo abordar la preguntaarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessEAFIT Children's Universityquestionseducationcommunicationguidelinesorientationsbest practicestrabajar con la preguntaformar nuevas preguntaslenguajeretostemasexperienciasrespuestasAcceso abierto2020-10-23Velásquez Prieto, Daniel