2019-10-0404/12/20122256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/13972Intangible assets are an important component of the market value of a company, particularly in brands which represent the competitive advantage of the company; however, both Accounting and Finance face a great challenge when trying to value them. The methods which have been proposed by the literature appear to be subjective, limited, and based on some theoretical errors. Their use is mainly circumscribed to the management of intangibles. This paper proposes a methodology for the financial valuation of brands based on the application of a compound real option model to a patent valuation, acknowledging the similarities in their construction. Later, an application to an insurance company is presented.Los activos intangibles, especialmente las marcas, son parte fundamental del valor de mercado de las compañías, pues representan su ventaja competitiva; sin embargo, la Contabilidad y las Finanzas se enfrentan ante un reto difícil al momento de valorarlos. Los métodos de medición de intangibles en la literatura revisada se caracterizan por ser limitados y subjetivos, e incluso presentan algunos errores conceptuales, encontrándose su utilidad principal en el campo de la gestión. Este artículo propone una metodología para la valoración financiera de marcas a partir de una extensión de la aplicación de opciones reales compuestas de las patentes, aprovechando las similitudes en su construcción. Su aplicación se ilustra mediante la valoración de la marca de una compañía aseguradora.text/htmlspaCopyright © 2012 Yessica González Londoño, Mauricio Zuluaga Carmona, Cecilia Maya OchoaReal Options Approach to Financial Valuation of BrandsEnfoque de opciones reales para la valoración financiera de marcasarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessAsset PricingMarketingIntangible assetsbrandsfinancial valuation of intangiblescompound real optionsClasificación JELG1G12M31O34Activos intangiblesmarcasvaloración financiera de intangiblesvaloración de activos financierosopciones reales compuestasmarketingJEL G1G12M31O34Acceso abierto2019-10-04Yessica González LondoñoMauricio Zuluaga CarmonaCecilia Maya Ochoa