2020-10-232019-11-012322-8687http://hdl.handle.net/10784/24319Cuclí was born as a strategy to communicate science throughout Colombia, it is thought as a method so that the children of the country do not continue to think that science is only for a few, leads to low-income regions and is implemented in schools, has been transformed over time, more visual, less text, to capture the attention of children. It was possible to obtain a more independent learning on the part of the children, without having an adult watching, because it comes out from the curiosity of the little ones.Cuclí nace como una estrategia de comunicar la ciencia en todo Colombia, se piensa como un método para que los niños del país no sigan pensando que la ciencia es solo para unos pocos, de lleva a regiones de escasos recursos y se implementa en las escuelas, se ha ido transformando a través del tiempo, más visual, menos texto, para lograr capturar la atención de los niños. Se logró obtener un aprendizaje más independiente por parte de los niños, sin tener a un adulto vigilando, porque sale desde la curiosidad de los más pequeños. application/pdfspaCopyright (c) 2019 María Fernanda Estacio NogueraCuclí Cuclí: Science With No Hiding PlacesCuclí Cuclí: ciencia sin esconditesarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessEAFIT Children's Universitysocial appropriation of knowledgescience communicationmediationschool mediacomunicación de la cienciaapropiación social del conocimientocolombiaproyectosreferenteshistoriaAcceso abierto2020-10-23Estacio Noguera, María Fernanda