2019-10-0429/06/20092256-43221692-0279http://hdl.handle.net/10784/14023"Analysis of the relationship established by some subjects with the organizational cultures of foreign multinationals operating in Medellin", is a qualitative social research about the cultural impact that some multinationals have in Antioquia through its organizational influence. As main theoretical reference, it takes some psychoanalytic concepts such as subjectivity, identification and subject. At the end of the article, preceded by a description of the corresponding information analysis, some preliminary considerations about the relationship established by the interviewees with the organizational cultures of several multinational companies are presented.“Análisis de las relaciones establecidas por algunos sujetos con culturas organizacionales de empresas multinacionales extranjeras operando en Medellín”, es una investigación social cualitativa acerca del impacto cultural que, a través de su influencia organizacional, tienen algunas multinacionales en Antioquia. Toma como principales referentes teóricos algunos conceptos psicoanalíticos como subjetividad, identificación y sujeto. Al final del escrito, antecedidas por una descripción del correspondiente análisis de la información, se presentan algunas consideraciones preliminares acerca de las relaciones que establecen los entrevistados con las culturas organizacionales de algunas multinacionales.text/htmlspaCopyright © 2009 Juan Pablo Román CalderónSubjects and Organizational Cultures of Foreign CompaniesSujetos y culturas organizacionales de las compañías extranjerasarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessCultural SubjectSubjectivityIdentificationOrganizational CultureMultinational CompaniesAntioquiaPsychoanalysis.Sujeto culturalsubjetividadidentificacióncultura organizacionalmultinacionalesAntioquiapsicoanálisisAcceso abierto2019-10-04Juan Pablo Román Calderón