2019-11-282013-01-152344-8172http://hdl.handle.net/10784/14866This document aims to analyze the role that the teacher plays when implementing Information and Communication Technologies in the classroom and the importance that his training plays in the use of these. Through the analysis of publications and studies conducted in the pedagogical and technological field of South Korea and Colombia, it was concluded that both countries have policies that promote ICT in the education system, but South Korea demonstrated a greater degree of preparation and organization, in addition to promoting teacher training for its use.Este documento pretende analizar el rol que el profesor desempeña al momento de implementar Tecnologías de la Información y la Comunicación en el aula de clase y la importancia que juega su capacitación en el aprovechamiento de estas. Mediante el análisis de publicaciones y estudios realizados en el ámbito pedagógico y tecnológico de Corea del Sur y Colombia, se pudo llegar a la conclusión de que ambos países tienen políticas que promueven las TIC en el sistema educativo, pero Corea del Sur demostró un mayor grado de preparación y organización, además de fomentar la formación del docente para su aprovechamiento.application/pdfspaCopyright (c) 2013 Angie Melissa Lizcano Ordóñez, Laura Camila Ayala MartínezTeacher training in the use of technologies as a tool for educational improvementFormación docente en el uso de tecnologías como herramienta en el mejoramiento educativoarticleinfo:eu-repo/semantics/openAccessIctEducationMaster Plan- South KoreaTen-Year Education PlanI Trust Ict.TicEducaciónPlan Maestro- Corea Del SurPlan Decenal De EducaciónEn Tic Confío.Acceso abierto2019-11-28Lizcano Ordóñez, Angie MelissaAyala Martínez, Laura Camila10.17230/map.v2.i3.08