• español
    • English
  • Self-archive
  • Browse
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • Document types
  • English 
    • español
    • English
  • Help
  • Login
 
View Item 
  •   Repositorio Institucional Universidad EAFIT
  • Revistas Académicas
  • Co-herencia
  • Co-herencia, Vol. 12, No. 23 (2015)
  • View Item
  •   Repositorio Institucional Universidad EAFIT
  • Revistas Académicas
  • Co-herencia
  • Co-herencia, Vol. 12, No. 23 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mindreading, representación, inferencia y argumentación

Mindreading, representation, inference and argumentation

Thumbnail
Files
Texto completo PDF (933.2Kb)
Texto completo HTML (375bytes)
Date
2015-12-01
Author(s)
Santibáñez Yáñez, Cristián
Metrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Este artículo tiene por objetivo aportar en la explicación de la función que cumplen las subcompetencias cognitivas mindreading y la representación mental en la actividad inferencial y el comportamiento argumentativo -- El texto discute varias explicaciones alternativas existente en la literatura filosófica y cognitiva, decantándose por una perspectiva evolutiva cultural que pone el acento en el diseño colectivista -- Para este efecto, se aborda el cambio evolutivo de la plasticidad cerebro-mente, se discute el alcance de la hipótesis de la inteligencia social y se confrontan distintas nociones de mindreading.
 
This paper aims to contribute to the explanation of the function of both mindreading and mental representation as cognitive sub-themes in inferential activity as well as argumentative behavior -- The paper discusses various alternative explanations available in philosophical and cognitive literature, boiling everything down to a cultural/evolutionary perspective which emphasizes collectivistic design -- For the overall purpose, the evolutionary change in the brain-mind plasticity is analyzed, the social intelligence hypothesis is discussed, and some different notions of mindreading are confronted.
 
Documents PDF

loading
 
URI
http://hdl.handle.net/10784/7896
Source / Editor URL
Co-herencia; Vol. 12, Núm. 23 (2015); 171-204
http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/co-herencia/article/view/3300
DOI
10.17230/co-herencia.12.23.7
Collections
  • Co-herencia, Vol. 12, No. 23 (2015) [11]

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

universidad eafit medellin repositorio institucional

Vigilada Mineducación
Universidad con Acreditación Institucional hasta 2026
Resolución MEN 2158 de 2018

Líneas de Atención

Medellín: (57) (604) - 448 95 00
Resto del país: 01 8000 515 900
Conmutador: (57) (604) - 2619500
Carrera 49 N 7 Sur - 50
Medellín, Colombia, Suramérica

Derechos Reservados

DSpace software
copyright © 2002-2016 
Duraspace

Theme by 
@mire NV