• español
    • English
  • Self-archive
  • Browse
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • Document types
  • English 
    • español
    • English
  • Help
  • Login
 
View Item 
  •   Repositorio Institucional Universidad EAFIT
  • Revistas Académicas
  • Co-herencia
  • Co-herencia, Vol. 17, No. 32 (2020)
  • View Item
  •   Repositorio Institucional Universidad EAFIT
  • Revistas Académicas
  • Co-herencia
  • Co-herencia, Vol. 17, No. 32 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Daniela Serna: From the Expanding Text to the Limits of Shape

Daniela Serna: del texto en expansión a los límites de la forma

Thumbnail
Files
Texto completo PDF (537.2Kb)
Texto completo HTML (376bytes)
Date
2020-06-24
Author(s)
Mora Meléndez, Fernando
Metrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Abstract
Daniela Serna (Medellín, 1991) conducts research and creates works of art on the transition between a literary verbal object and a visual artifact of a plastic and esthetic nature. Her work expands on the idea of formal literature, where the temporal and sensorial dimensions are in the reader’s imagination, to propose visual poems that encourage an experience of meaning that augments or blurs the limits of what is possible. This review deals with a set of works, the core topic of which enables multiple readings, which are carefully selected using a collection of ideological, political, and esthetic signs that the artist brings into her work and that allow us to question the relationship between the represented fictional world and the reader or observer’s representation.
 
Daniela Serna (Medellín, 1991) investiga y crea sobre el tránsito que se produce entre el objeto verbal de origen literario y el artefacto visual de carácter plástico y estético. Su obra expande la idea de la literatura formal, donde las dimensiones temporales y sensoriales se experimentan en la imaginación del lector, para proponer poemas visuales en los cuales propicia una experiencia de sentido que amplifica o diluye los límites de lo posible. En esta reseña se abordan un conjunto de obras, cuyo eje central permite múltiples lecturas, tamizadas por una reserva de signos ideológicos, políticos y estéticos en los cuales la artista inscribe su obra, y que permiten interrogar la relación entre el mundo ficcional representado y la representación que el lector/espectador realiza.
 
Documents PDF

loading
 
URI
http://hdl.handle.net/10784/17653
Source / Editor URL

https://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/co-herencia/article/view/6307
Collections
  • Co-herencia, Vol. 17, No. 32 (2020) [13]

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

universidad eafit medellin repositorio institucional

Vigilada Mineducación
Universidad con Acreditación Institucional hasta 2026
Resolución MEN 2158 de 2018

Líneas de Atención

Medellín: (57) (604) - 448 95 00
Resto del país: 01 8000 515 900
Conmutador: (57) (604) - 2619500
Carrera 49 N 7 Sur - 50
Medellín, Colombia, Suramérica

Derechos Reservados

DSpace software
copyright © 2002-2016 
Duraspace

Theme by 
@mire NV