Self-deliberation and the Strategy of the Pseudo-dialogue

Fecha

2020-06-24

Título de la revista

ISSN de la revista

Título del volumen

Editor

Universidad EAFIT

Resumen

The New Rhetoric identifies the self-deliberator as one of three main types of audience. But such a turn toward the self is at odds with studies of contemporary argumentation, particularly social argumentation. Argumentation takes place “out there”, modifying the environments in which audiences operate. Equally interesting is the use of self-deliberation as a rhetorical strategy. Arguing with oneself, especially when that self is distanced in some way from the individual involved, employs self-deliberation beyond the ends that Perelman assigned to it. In this paper, my goal is to explore the nature of the self-deliberator as an audience and self-deliberation as a rhetorical strategy employed in argumentation.
La Nueva Retórica identifica al autodeliberador como uno de los tres tipos principales de audiencia. Pero dicho giro hacia el yo no guarda concordancia con los estudios contemporáneos de la argumentación, particularmente en cuanto a lo social. La argumentación ocurre “allí afuera” y modifica los ambientes donde operan las audiencias. Resulta igualmente interesante el uso de la autodeliberación como estrategia retórica. En la argumentación con uno mismo, especialmente cuando dicho ser se encuentra de alguna manera alejado de la persona involucrada, se utiliza la autodeliberación más allá de los fines que Perelman le asignó. El objetivo del presente artículo es explorar las características del autodeliberador como audiencia y la autodeliberación como estrategia retórica empleada en la argumentación.

Descripción

Palabras clave

Citación