Show simple item record

dc.coverage.spatialMedellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degreeseng
dc.date01/06/2003
dc.date.available2019-10-04T14:41:32Z
dc.date.issued01/06/2003
dc.identifier.issn2256-4322
dc.identifier.issn1692-0279
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10784/14112
dc.descriptionThis article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About the Nature of the Distribution Channels, from the Manufacturer's Perspective, in Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Baby, 2001). The article focuses on the channels of distribution in the pharmaceutical consumer market in Medellín. An illustration of the implementation of some steps of a procedure or approach to design or review the nature of the distribution channels of the firm, is presented. The procedure assumes market requirements to be one of the driving forces shaping the decisions made by firms, regarding channels of distribution. Thus, buying behavior and service requirements of final consumers, retailers and wholesalers are shown. The article also shows how to carry out basic analysis leading to the design of marketing strategies and actions directed to the three groups that were investigated.eng
dc.descriptionEste artículo presenta, en forma resumida, parte del trabajo de investigación “Elementos para la Toma de Decisiones sobre la Naturaleza de los Canales de Distribución desde la Perspectiva del Fabricante, en la Ciudad de Medellín. (Caso medicamentos)" (Baby, 2001). Se refiere a los canales de distribución en el mercado de consumo de medicamentos en la ciudad de Medellín. Se ilustra la aplicación de algunos pasos de un procedimiento o enfoque para diseñar o revisar la naturaleza de los canales de distribución de una empresa. El procedimiento toma las exigencias del mercado como motor parcial de las decisiones de la empresa fabricante acerca de sus canales de distribución. En consecuencia, se muestran algunos hábitos de compra y exigencias o atributos importantes al momento de la compra, tanto de los compradores finales, como de los minoristas y de los mayoristas. De igual manera, se muestra cómo, a partir de ese conjunto de hábitos y exigencias, se pueden llevar a cabo análisis fundamentales para el diseño de estrategias y acciones de mercadeo dirigidas a los tres grupos investigados.spa
dc.formattext/html
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad EAFITspa
dc.relation.isversionofhttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677
dc.relation.urihttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/677
dc.rightsCopyright © 2003 Jaime Baby Morenoeng
dc.sourceinstname:Universidad EAFIT
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.sourceAD-minister: No 02 (2003)spa
dc.titleCanales de Distribución con Orientación hacia el mercado. CASO DE LOS MEDICAMENTOS EN LA CIUDAD DE MEDELLÍN, 2001spa
dc.typearticleeng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.typepublishedVersioneng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesseng
dc.type.localArtículospa
dc.subject.keywordThis article summarizes part of the research proyect "Decision Making Criteria About theNature of the Distribution Channelseng
dc.subject.keywordfrom the Manufacturer's Perspectiveeng
dc.subject.keywordin Medellín,2001 (Pharmaceutical products)" (Babyeng
dc.subject.keywordCanales de distribuciónspa
dc.subject.keywordOrientación hacia el mercadospa
dc.subject.keywordProductos farmacéuticosspa
dc.rights.localAcceso abiertospa
dc.date.accessioned2019-10-04T14:41:32Z
dc.contributor.authorJaime Baby Morenospa
dc.citation.journalTitleAD-ministereng
dc.citation.issue2
dc.citation.spage30
dc.citation.epage40
dc.contributor.affiliationUniversidad EAFITspa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record