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  • AD-minister, Núm. 02 (2003)
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The Medellin Consumer: LOCAL OR GLOBAL? A PSYCHOGRAPHIC APPROACH

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Texto completo HTML (373bytes)
Texto completo PDF (98.54Kb)
Date
01/06/2003
Author
Yaromir Muñoz Molina
Juan Gonzalo Londoño Jaramillo
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Abstract
The present process of globalization have led to relevant changes in the supply and demand of all economies and in the standardization tendencies of business. In view of this, a question arises: What happens with the regional conglomerates of consumption? Such a question brought us to the consolidation of a study on the profile of the consumer in Antioquia (please see geographical location on paragraph 2 below); the results shown here include five great conglomerates (or clusters) obtained by multivariate analysis, from the population of strata three, four and five of the city of Medellín. This constitutes the accomplishment of a first step in the line of studies on the behavior of the Antioquian Consumer. The central idea has been to investigate the relevant aspects in matters of consumption of a representative cluster of the Medellín population. The purpose of this effort is to enhance the education processes on the subject, and to give account of the changes generated by the process of economic liberalization initiated ten years ago in Colombia.
 
Los actuales procesos de globalización han presionado cambios significativos en la oferta y la demanda de todas las economías y tendencias estandarizadas de negocios, ante lo cual surge la pregunta: Qué ocurre con los conglomerados de consumo regionales?, dicha pregunta nos orientó a la consolidación de un estudio sobre el perfil de consumidor en Antioquia; los resultados que se presentan incluyen cinco grandes conglomerados obtenidos por análisis multivariado entre la población de los estratos tres, cuatro y cinco de la ciudad de Medellín y constituyen los logros de un primer paso en la línea de estudios sobre el Comportamiento del Consumidor Antioqueño. La idea central ha sido indagar los aspectos relevantes en materia de consumo del residente de Medellín para potenciar los procesos de enseñanza al respecto, y dar cuenta de los cambios que ha generado el proceso de apertura económica, iniciado hace ya diez años en Colombia.
 
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URI
http://hdl.handle.net/10784/14111
Editor URL

http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/675
Collections
  • AD-minister, Núm. 02 (2003) [11]

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