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dc.contributorUniversidad de los Andesspa
dc.contributorUniversidad del Rosario.spa
dc.coverage.spatialMedellín de: Lat: 06 15 00 N degrees minutes Lat: 6.2500 decimal degrees Long: 075 36 00 W degrees minutes Long: -75.6000 decimal degreeseng
dc.date01/06/2007
dc.date.available2019-10-04T14:36:57Z
dc.date.issued01/06/2007
dc.identifier.issn2256-4322
dc.identifier.issn1692-0279
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10784/14058
dc.descriptionThe purpose of this article is to question the played role for the induction and falsification in the organizational theory and management discipline upholding the theory’s arguments done by Karl Popper, and connecting them with the process of the theory’s development since the administration’s point of view. It will analyze specifically the development of the Resource Dependence Theory by Pfeff er and Salancik at the end of the 70’s decade, and the problem of management fads exposed by Huczynski in 1993, giving evidence of the importance of the induction and falsification, through testing, in the construction of the administration’s theory. This article concludes what is happening about the theory’s development in the administration, and the possible present threats for the evolution and consolidation of the administration discipline.eng
dc.descriptionSe propone cuestionar el rol desempeñado por la inducción y la contrastación en la teoría organizacional y el management, a partir de los planteamientos teóricos realizados por Karl Popper, con relación al proceso de desarrollo de la teoría en el campo de la administración. Se analizarán específicamente el desarrollo de la Teoría de la Dependencia de los Recursos de Pfeff er y Salancik de finales de la década de los setenta, y el problema de las modas gerenciales tratado por Huczynskien 1993, donde ponen en evidencia la importancia de la inducción y la falsación, vía la contrastación, en la construcción de la teoría de la administración. Seconcluye en relación con lo que está sucediendo respecto al desarrollo teórico en la administración, y los posibles peligros presentes para la evolución y consolidación de la disciplina.spa
dc.formattext/html
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad EAFITspa
dc.relation.isversionofhttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/594
dc.relation.urihttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/594
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesseng
dc.rightsCopyright © 2007 Alexander Guzmán Vásquez, María Andrea Trujillo Dávilaeng
dc.sourceinstname:Universidad EAFIT
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.sourceAD-minister: No 10 (2007)spa
dc.titleInducción y contrastación en la teoría organizacional y el managementspa
dc.typearticleeng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.typepublishedVersioneng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneng
dc.rights.accessRightsopenAccesseng
dc.type.spaArtículospa
dc.subject.keywordInductioneng
dc.subject.keywordtestingeng
dc.subject.keywordFalsicationeng
dc.subject.keywordtheoretical paradigmeng
dc.subject.keywordInducciónspa
dc.subject.keywordcontrastaciónspa
dc.subject.keywordfalsaciónspa
dc.subject.keywordparadigma teóricospa
dc.rights.accesoLibre accesospa
dc.date.accessioned2019-10-04T14:36:57Z
dc.contributor.authorAlexander Guzmán Vásquezspa
dc.contributor.authorMaría Andrea Trujillo Dávilaspa
dc.citation.journalTitleAD-ministereng
dc.citation.issue10
dc.citation.spage33
dc.citation.epage48


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