• español
    • English
  • Self-archive
  • Browse
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • Document types
  • English 
    • español
    • English
  • Help
  • Login
 
View Item 
  •   Repositorio Institucional Universidad EAFIT
  • Revistas Académicas
  • AD-minister
  • AD-minister, Núm. 22 (2013)
  • View Item
  •   Repositorio Institucional Universidad EAFIT
  • Revistas Académicas
  • AD-minister
  • AD-minister, Núm. 22 (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Internationalisation as an explicit objective in the declared vision and mission of the 500 largest companies in Colombia

La internacionalización como objetivo explícito en la visión y misión declaradas de las 500 empresas más grandes en Colombia

Thumbnail
Files
Texto completo PDF (371.2Kb)
Texto completo HTML (374bytes)
Date
31/05/2013
Author(s)
Cristina Robledo Ardila
Carolina Ríos Molina
Metrics
Metadata
Show full item record
Abstract
The present study is of empirical nature and aims at establishing, through a content analysis of the corporate vision and mission statements of the top 500 companies in Colombia, whether internationalization is considered amongst the strategic objectives of such organizations. For this purpose, the vision and mission statements of 398 companies were classified to determine if internationalization can be considered an end, that is beingn explicitly included in the vision statement; or if internationalization can be considered a mean, that appears to be clearly included in the mission statement. As a result, it was found that internationalization has been clearly included in the vision statement of 151 companies (37,9%), in the mission statement of 70 companies (17,6%), and for 44, out of the 398 analyzed cases, it has been included in both types of statements (11,1%).
 
El presente estudio es de carácter empírico y busca establecer ―mediante el análisis de contenido de la visión y la misión de las 500 empresas más grandes de Colombia― si la internacionalización hace parte o no de los planteamientos estratégicos de dichas organizaciones. Para ello se analizó la visión y la misión de 398 empresas determinando si la internacionalización es para éstas un fin, que aparece explícitamente en la visión, o si es un medio, y por lo tanto aparece claramente incluida en la misión. Como resultado de dicho análisis se encontró que la internacionalización aparece en la visión de 151 empresas (37,9%), en la misión de 70 empresas (17,6%), y para 44 de los 398 casos analizados, aparece incluida tanto en la visión como en la misión (11,1%).
 
Documents PDF

loading
 
URI
http://hdl.handle.net/10784/13967
Source / Editor URL

http://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/2027
Collections
  • AD-minister, Núm. 22 (2013) [6]

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

universidad eafit medellin repositorio institucional

Vigilada Mineducación
Universidad con Acreditación Institucional hasta 2026
Resolución MEN 2158 de 2018

Líneas de Atención

Medellín: (57) (604) - 448 95 00
Resto del país: 01 8000 515 900
Conmutador: (57) (604) - 2619500
Carrera 49 N 7 Sur - 50
Medellín, Colombia, Suramérica

Derechos Reservados

DSpace software
copyright © 2002-2016 
Duraspace

Theme by 
@mire NV