Show simple item record

Women entrepreneurship: effect of social capital, innovation and market knowledge

dc.date2017-02-28
dc.date.available2017-05-03T14:56:17Z
dc.date.issued2017-02-28
dc.identifier.issn2256-4322
dc.identifier.issn1692-0279
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10784/11400
dc.descriptionWomen entrepreneurship plays a key role in the economic  growth.  This study investigates the mediatory role of innovation concerning  the effect of social capital on entrepreneurship.  The sample  population included 130 female entrepreneurs  in Ilam province, Iran. Using questionnaire  as the main means of data collection, the correlation among variables of entrepreneurship,  innovation, social capital and market knowledge was evaluated. Data analysis was performed  by structural   equation  modeling  in LISREL software.  The findings showed that social capital and innovation had a positive and significant effect on entrepreneurship. However, the impact of social capital on innovation was not confirmed.eng
dc.descriptionEl  emprendimiento  femenino  desempeña un rol  clave en el crecimiento económico. Este estudio investiga el rol mediador  de la innovación en cuanto al efecto del capital social en el emprendimiento. La población muestra  incluyó 130 mujeres emprendedoras de la provincia de Ilam, Irán. Utilizando un cuestionario como el principal medio de recolección de datos, se evaluó la correlación entre las variables de emprendimiento,  innovación, capital social y mercado  del conocimiento. El análisis  de los datos se llevó a cabo a través de un modelado de ecuaciones estructurales en el software LISREL. Los hallazgos mostraron que el capital social y la innovación tuvieron un efecto positivo en el emprendimiento. Sin embargo, el impacto del capital social sobre la innovación no fue confirmado.spa
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad EAFITspa
dc.relation.isversionofhttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/4618
dc.relation.urihttp://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/administer/article/view/4618
dc.rightsCopyright (c) 2017 AD-ministereng
dc.sourceinstname:Universidad EAFIT
dc.sourcereponame:Repositorio Institucional Universidad EAFIT
dc.sourceAD-minister; No 30 (2017); 115-130eng
dc.titleWomen entrepreneurship: effect of social capital, innovation and market knowledgeeng
dc.titleEmprendimiento femenino: efecto del capital social, la innovación y el mercado del conocimientospa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneng
dc.typearticleeng
dc.typepublishedVersioneng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesseng
dc.type.localArtículospa
dc.subject.keywordWomen Entrepreneurshipeng
dc.subject.keywordSocial Capitaleng
dc.subject.keywordInnovationeng
dc.subject.keywordMarket Knowledgeeng
dc.subject.keywordIlam Provinceeng
dc.subject.keywordMicroeconomic Analyses of Economic Developmenteng
dc.subject.keywordUrbaneng
dc.subject.keywordRuraleng
dc.subject.keywordRegionaleng
dc.subject.keywordand Transportation Analysiseng
dc.subject.keywordHousinoeng
dc.subject.keywordInfrastructureeng
dc.subject.keywordInnovation and Invention: Processes and Incentiveseng
dc.subject.keywordEntrepreneurshipeng
dc.subject.keywordEmprendimiento femeninospa
dc.subject.keywordCapital Socialspa
dc.subject.keywordInnovaciónspa
dc.subject.keywordMercado del Conocimientospa
dc.subject.keywordProvincia de Ilamspa
dc.rights.localAcceso abiertospa
dc.date.accessioned2017-05-03T14:56:17Z
dc.contributor.authorDastourian, Banafsheh
dc.contributor.authorKawamorita Kesim, Hiroko
dc.contributor.authorSeyyed Amiri, Nader
dc.contributor.authorMoradi, Somayeh
dc.citation.journalTitleAD-ministereng
dc.citation.issue30
dc.citation.spage115
dc.citation.epage130
dc.citation.journalAbbreviatedTitleAD-ministereng
dc.identifier.doi10.17230/ad-minister.30.6


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record