Examinando por Materia "generaciones"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Generaciones y su percepción frente a los medios de pago en la ciudad de Medellín(Universidad EAFIT, 2019) Duque Aguilar, Daniel Fernando; Villegas Vargas, Jorge León; Monroy Osorio, Juan CarlosSegmentation has been transcendental in humanity, it determines people groups, preferences, brand´s worth, hobbies, and even affinities. Based on this importance and understanding that today it has a noticeable difference, not because technological subjects but consumerism capacity, money spend, among others, we want to analyze experts perception about generations behavior in Medellín when they use pay methods for online purchases, through interviews and using Delphi method. Based on qualitative methodology, we will analyze and interpret pattern behaviors from different perspectives to understand the generations and their perception facing pay methods, motivators, and purchase categories. This project emerges from the need to provide relevant expert´s opinions through hypothesis about these behaviors to financial companies, advertising and marketing agencies, and universities, to get prepare in different subjects, like technology and pay methods, digital innovation, purchase motivators, alliances with banks, and business for a good communication to these targets.Publicación Lo que nos enseñan las abejas para cuidar las futuras generaciones(Universidad EAFIT, 2025) Ruiz Veloza, Manuela; Arango Hurtado, Carolina; Universidad EAFIT¿Por qué nos preguntamos siempre por el futuro? Pareciera que viviéramos en una sociedad que habita en dos tiempos: mejorar el hoy para el mañana. Así surgen paradigmas como el del desarrollo sostenible, la idea de un desarrollo que satisfaga las necesidades de hoy sin comprometer las necesidades y demandas de las generaciones futuras. ¿Y si exploramos la posibilidad de llegar a acuerdos que limiten ciertos aspectos del desarrollo en pro del bien común de las futuras generaciones?