Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Français
  • Português
  • Iniciar sesión
    ¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • Comunidades
  • Listar por
  • English
  • Español
  • Français
  • Português
  • Iniciar sesión
    ¿Has olvidado tu contraseña?
  1. Inicio
  2. Examinar por materia

Examinando por Materia "dynamic models"

Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • No hay miniatura disponible
    Ítem
    Desempeño de las empresas y factores institucionales en Colombia, 2002-2007
    (Universidad Externado, 2011) Ramírez Hassan, Andrés; Cadavid Montoya, Ramiro; García Peláez, Santiago; Universidad EAFIT, Escuela de Economía y Finanzas, Departamento de Economía, Medellín, Colombia.; Universidad EAFIT, Escuela de Economía y Finanzas, Departamento de Economía, Medellín, Colombia.; Universidad EAFIT, Escuela de Economía y Finanzas, Departamento de Economía, Medellín, Colombia.; Escuela de Economía y Finanzas; Economía; Estudios en Economía y Empresa
    In this paper, we estimate a dynamic panel data model to determine the effect of various institutional factors on the performance of a sample of Colombian companies during the period 2002-2007. Our results indicate that the analysed companies are affected by these factors. Institutions associated with property rights and contract compliance have significant effects on the growth of the firms. On the other hand, financial development does not have a significant effect.
  • No hay miniatura disponible
    Publicación
    La Macroeconomía dinámica: un modelo numérico didáctico
    (Universidad EAFIT, 2017-01-25) Posada, Carlos E.
    Teaching Dynamic Macroeconomics at undergraduate university courses relies exclusively on intuitive prose and graphics depicting behaviors and steady states of the main markets of the economy. But when the case of "forward-looking" agents and the macroeconomic implications of their actions are discussed, a priori intuitions and graphical representations offered to students may be misleading and may lead to confusing or unsupported conclusions. This happens even if the professor and his students use the chapter of Dynamic Macroeconomics of one of the most didactic and ordered texts ever published: Williamson (2014). In this paper I try to show this assertion.

Vigilada Mineducación

Universidad con Acreditación Institucional hasta 2026 - Resolución MEN 2158 de 2018

Software DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configuración de cookies
  • Enviar Sugerencias