Examinando por Materia "TECNOLOGÍA - INVESTIGACIONES"
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Ítem Análisis de los procesos de adopción de herramientas tecnológicas de automatización para marketing en empresas de software as a service(Universidad EAFIT, 2024) García Zapata, Germán Alonso; Sepúlveda Cardona, Edwin AndrésCurrently, marketing operates in a scenario of hyperconnectivity and micro-interactions with the consumer or user, which has gained strength thanks to digital innovations and the transformation to a service-based economy. This landscape poses a challenge for the marketing field, as the same hyperconnectivity has led to intense competition for media across different available channels, as well as a need for personalization and segmentation in customer interactions that is difficult to achieve without scalable technologies that address the challenges of handling large volumes of data. Considering the implementation of Marketing Automation technologies as a strategic element for the scalability of organizations, this research is proposed. The aim is to initiate a discussion between experts in Marketing Operations and leaders in the Software as a Service (SaaS) industry, contrasting their perspectives to reach a consensus through the application of the Delphi methodology. The results present the main needs, motivations, and elements to consider in an adoption project of automation technologies for marketing in SaaS companies, according to the interpretation of two rounds of interviews proposed in unsupervised application questionnaires to experts.Ítem Lineamientos para las iniciativas de responsabilidad social universitaria en la Corporación Universitaria Empresarial Alexander Von Humboldt de Armenia (Quindío, Colombia)(Universidad EAFIT, 2016) Granobles Gálvez, Diana Carolina; Rincón Sánchez, Angélica María; González-Pérez, María AlejandraEl presente trabajo contiene la revisión teórica acerca de algunos conceptos sobre Responsabilidad Social Universitaria (RSU) realizada por destacados autores internacionales; metodología de estudio y análisis de las declaratorias de misión de 106 Instituciones de Educación Superior – IES – colombianas; así como la autoevaluación y construcción de una matriz de análisis interno de ejes de responsabilidad social aplicada a la Corporación Universitaria Empresarial Alexander von Humboldt de Armenia en el departamento de Quindío en Colombia -- El desarrollo de los capítulos teórico, metodológico y de análisis y resultados permitió realizar un abordaje epistemológico y practico, así como la comprensión de aspectos relevantes en torno al propósito y la relación de la misión de las Instituciones de Educación Superior (IES) colombianas con la sociedad, la calificación del estado actual de la Responsabilidad Social Universitaria al interior de la IES Alexander von Humboldt, resaltando la inexistencia de un estudio de este tipo en la institución que permita concluir y recomendar lineamientos para las iniciativas de Responsabilidad Social Universitaria con bases sólidas, prospectivas y trasformadoras