Examinando por Materia "State of the art"
Mostrando 1 - 8 de 8
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Aproximación a un estado del arte del concepto Rational Suicide(Universidad EAFIT, 2019) Jaramillo Amaya, Mateo; Henao Galeano, Carlos MarioÍtem Estado del arte en técnicas de recuperación de información basadas en ontologías(Universidad EAFIT, 2010) Restrepo Montoya, Daniel; García Zuluaga, Santiago; Lalinde Pulido, Juan GuillermoPublicación Gerencia estratégica de innovación : un análisis del estado del arte y enfoques clave (2010-2024)(Universidad EAFIT, 2025) Ortega Restrepo, Sergio; Osorio Montoya, Barbara PatriciaIn the last two decades, strategic innovation management has become an interdisciplinary area of study that merges fields of knowledge such as organizational studies, knowledge management, creativity, social responsibility and others, with a strong influence from the cultural and organizational context of each region, country or city. Thus, it forms a changing and complex concept to be appropriated by managers in theory and practice. The objective of this work is to build a state of the art about the approaches used in strategic innovation management within the organizational context between 2010 and 2024. The research is approached through the selection and analysis of 54 documents indexed in recognized academic databases, which account for a relevant portion of knowledge around strategic innovation management in the last 14 years. This analysis leads to the identification of trends in its content, approaches adopted by the authors from a theoretical perspective, determining how they understand the concept and from a practical perspective, determining how they put the concept into practice; as well as relevant aspects for the practical application of strategic innovation management in the organizational context, an analysis of the regional particularities in the adoption and application of the concept; and finally, a cross- analysis between the results found and opportunities for future research.Ítem Industry 4.0: survey from a system integration perspective(TAYLOR & FRANCIS LTD, 2020-01-01) Sanchez, M.; Exposito, E.; Aguilar, J.; Sanchez, M.; Exposito, E.; Aguilar, J.; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Sistemas; I+D+I en Tecnologías de la Información y las ComunicacionesIn recent years, a revolution named Industry 4.0 has arisen. Industry 4.0 is presented as the integration of new advances in areas such as Cyber-Physical Systems, the Internet of Things and Everything (IoE), Cloud computing, the Internet of Services, Big Data Analysis, Smart Factories, Augmented Reality, among others. Industry 4.0 is not only a new industrial revolution, but also a crucial integration challenge that involves several actors from the IoE, which are people, data, services, and things. This paper proposes an approach to analyze the integration challenges in the context of Industry 4.0 using five integration levels, which are connection, communication, coordination, cooperation, and collaboration (5 C). In that sense, this paper presents a state of the art of recent studies in Industry 4.0 from an integration perspective, categorized according to the 5 C integration levels versus the four actors of IoE. Specifically, this paper considers several works intended to solve problems of autonomic integration in Industry 4.0 at the highest levels of the 5 C integration stack (coordination, cooperation, and collaboration). Also, this paper presents a case study from an integration perspective, which contemplates autonomy, self-organizing, among other aspects, in order to turn a traditional industry into a smart factory regarding the Industry 4.0 concept. © 2020, © 2020 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.Publicación Internacionalización de empresas de servicios intensivos en conocimiento con origen en economías emergentes: revisión sistemática de literatura(Universidad EAFIT, 2017) Ávila Ramos, Jorge Yair; González-Pérez, María AlejandraPublicación La infancia jurídica del acoso laboral(Universidad EAFIT, 2013) Urzola Hernández, Jheison Alberto; Uribe de Correa, Beatríz Amparo; López Gallego, FranciscoÍtem La minería de datos y su evolución a la GRID(Universidad EAFIT, 2010) Serna Tangarife, Andrés Santiago; Cardona Ríos, SoniaÍtem Sistema categorial para la gestión integral del conocimiento y la innovación en las organizaciones(Universidad EAFIT, 2016) González Toro, Clara Ibel; López Otálvaro, Catalina; Osorio Montoya, Barbara Patricia; Henao Cálad, MónicaDebido a la naturaleza multidisciplinaria de la gestión del conocimiento y la de la innovación sólo unos pocos estudios han tratado de investigar sus relaciones e integración -- El objeto del presente trabajo es construir un sistema categorial que integre la gestión del conocimiento y la de la innovación y brinde elementos que apoyen el análisis y el entendimiento de la misma en las organizaciones -- La investigación se aborda a través de la elaboración de un estado del arte que da cuenta de los diferentes autores, enfoques, perspectivas y tendencias en el estudio de la gestión del conocimiento y la de la innovación en veinte años (1995-2015) en diferentes disciplinas, que presentan una significativa producción y diversidad que evidencia un vacío en la integración de los dos tipos mencionados de gestión -- Este análisis da paso a la construcción de un sistema categorial compuesto por dos niveles -- El primero, o de primer orden, es el más general y está constituido por dos categorías: enfoques blando y duro, el segundo, o de segundo orden, es una desagregación de las categorías del primer orden, el sistema categorial propuesto, permite entender las diversas formas en que se ha integrado la gestión del conocimiento con la de la innovación: aquellas que ven la gestión del conocimiento como algo más general y de soporte para la gestión de la innovación; por otro lado, las que ven a la gestión de la innovación como la que debe ser más general e incluyen la gestión del conocimiento para que la soporte; por último, aquéllas en las que ambas gestiones deben ser trabajadas en forma integral -- La última es la que se desarrolla en mayor grado en la investigación y se deja planteado que es necesario profundizar en ella