Examinando por Materia "RESTAURANTES, CAFETERÍAS, ETC."
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Ítem Aporte de la estrategia del marketing de destino para el posicionamiento de Bogotá como destino gastronómico(Universidad EAFIT, 2021) Castro Lozano, Juan Carlos; Lleras Lozano, Mario Alberto; Rojas De Francisco, Laura IsabelThis study arose from the limited documentation on the gastronomic offer and its opportunities in Bogotá and sought to identify the gastronomic aspects that Bogotá has to contribute to a destination marketing strategy. It was an exploratory and mixed research, with a mostly descriptive component, which was supported by the analysis of structured and semi-structured interviews with people involved in the field of gastronomy and tourism, surveys of diners and secondary sources. Among the main findings of the field work, it is highlighted that Bogotá has the elements to consolidate itself as a gastronomic tourist destination, since in the city there is a varied culinary offer, the development of gastronomic products and of the food industry, the rise of market places, fairs and gastronomic outreach events, as well as culinary research and training centers. In addition, while tourists seek experiences related to local culture, nationals are interested in a sophisticated offer of foreign culinary options. This research suggested that the capital has yet to explore different destination marketing strategies based on the perceptions of residents, national visitors and international tourists, as well as messages that highlight the uniqueness of the city in terms of its gastronomic scene, areas and gastronomic routes, cultural diversity, tourist infrastructure, and the type of visitors it attracts. The above is constituted as a fundamental aspect for the positioning of Bogotá as a gastronomic destination worldwide. The present degree work presented limitations for its development due to the global pandemic of the coronavirus (COVID-19), which made it difficult to survey foreign visitors and tourists and affected the measurements regarding the evolution of tourism, consumption and the gastronomy sector, in the short and medium term.Ítem Atributos relevantes para diferenciar un restaurante de cocina colombiana(Universidad EAFIT, 2021) Jaramillo Orozco, Sandra; Vallejo Franco, Johanna Alejandra; Muñoz Molina, Yaromir; Restrepo Ayala, CamiloColombian cuisine has been experiencing a growing boom over the years, and both big and medium entrepreneurs from the country have seen this growth as an important business opportunity, generating the opening of a significant number of Colombian full-service restaurants and with this the increase in market competition. For this reason, restaurants managers have been forced to use different value strategies; however, to reach this objective is fundamental for them to know and study consumer behavior in order to identify the attributes that they consider as relevant to choose a Colombian full-service restaurant. This is the main aim of this investigation, and to reach it, are used quantitative and qualitative methodology to define the decision attributes of the target market considering that nowadays consumer has needs that go beyond physical ones and focus on social and cultural perceptions. Through the results obtained, this paper provides tools that create competitive advantages and design value proposals focused on the sector.Ítem Construyendo a Natural Delivery(Universidad EAFIT, 2014) Duque Vélez, Andrés Felipe; Henao Cálad, MónicaNatural Delivery es una compañía creada por un grupo de jóvenes emprendedores de la Universidad EAFIT quienes identificaron en el mercado local de Medellín la oportunidad de replicar un modelo de negocio totalmente nuevo para la ciudad, pero exitoso en otras partes del mundo: Una propuesta de comida saludable a domicilio con la cual el consumidor puede comprar desde uno hasta 120 platos que le permiten llevar un estilo de vida saludable -- La propuesta de valor radica en una alimentación gourmet verdaderamente saludable, respaldada por un equipo de profesionales expertos en cocina y nutrición que preparan platos con estilo, usando ingredientes y métodos de cocción saludables, para luego entregarlos en un empaque totalmente novedoso, que bien puede merecer un premio mundial de diseño de empaques -- En este trabajo de grado se relata la historia que hay detrás de esta naciente compañía, la perspectiva de su gran potencial y los ajustes que ha sufrido el modelo de negocio para lograr adaptar las intenciones y las características de los referentes internacionales a la realidad de un mercado local muy diferente -- Se resaltan aquí aciertos y desaciertos y se plantean incluso propuestas de cara al futuro en la búsqueda de la generación de valor y sostenibilidad de esta iniciativa de emprendimiento -- El documento presenta una aplicación práctica de la metodología Lean Startup y de la descripción esquemática de los modelos de negocios del Lienzo propuesta por Osterwalder, lo que está desplazando al muy utilizado Plan de NegociosÍtem Desarrollo y diseño de menú interactivo que sirva de interfaz entre la cocina y el cliente(Universidad EAFIT, 2011) Maya Restrepo, Esteban; Hoyos Ramírez, Jorge Humberto; Montoya, Juan CarlosÍtem Estudio de prefactibilidad para la creación de un restaurante de comida asiática en la ciudad de Bucaramanga(Universidad EAFIT, 2023) Rubio Rondón, Johann David; Salazar Gómez, Francisco Javier; Uribe de Correa, Beatriz AmparoÍtem Estudio de prefactibilidad para la instalación de un restaurante de comida mexicana en Pereira(Universidad EAFIT, 2023) Lemus Gamboa, Nathalia; Uribe de Correa, Beatriz AmparoÍtem Factibilidad para la creación de un restaurante que ofrezca entretenimiento familiar(Universidad Eafit, 2019) Restrepo Díez, Catalina; Quintero Rincón, Fredy Alberto; Arango Aguirre, Juan Manuel; Uribe De Correa, Beatriz AmparoThe present work intends to analyze the feasibility of creating a restaurant with family entertainment for stratum families 5-6 of the Medellin and the metropolitan area, taking into account the analysis of the macroeconomic environment of the sector and the specific feasibility by areas, commercial, technical, Legal, environmental and financial. Different marketing strategies were used to allow us to approach reliable information on the sector as the primary sources: interviews, surveys, observation and secondary sources as diverse readings. Obtaining, as a result, unmet needs in the group of target people, also little specific competition in this segment, generating additionally a feasibility study where the viability of the study is documented to establish an execution plan for this project.Ítem Nivel de formalización de restaurantes de compra media en el mercado de foodservice en Colombia(Universidad EAFIT, 2014) Heredia González, María Antonia; Quintero Zuluaga, Natalie; Rocha Pérez, Guillermo; Muñoz Molina, YaromirLos cambios en el estilo de vida del colombiano y el auge del consumo por fuera del hogar, han revestido de gran importancia el mercado de foodservice que se encuentra en desarrollo en Colombia -- Estos cambios han generado una mayor la oferta de restaurantes y por ende exigen cada vez un mejor desempeño y servicio por parte de los mismos -- Siendo los restaurantes de menú fijo de estratos 3 y 4 aquellos que constituyen el mayor número de establecimientos del sector, se hace relevante su análisis para conocer el nivel de formalización actual en términos de variables como gestión financiera y administrativa, tecnología, mercadeo, operación logística y gestión humana -- Así mismo, se hace necesario definir un perfil ideal para este tipo de establecimientos sobre el cual se recomienden prácticas y acciones que permitan superar las oportunidades de formalización y cerrar la distancia entre la situación actual y la ideal, así como generar conciencia en el sector sobre la necesidad del apoyo de actores secundarios del sector —academia, gremio y proveedores— para potencializar el desarrollo de este tipo de establecimientos y generar un mayor aporte a la economía del paísÍtem SoReWa(Social Restaurant Wall)(Universidad EAFIT, 2014) Arbeláez Acevedo, Alejandro