Examinando por Materia "PRENDAS DE VESTIR"
Mostrando 1 - 8 de 8
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Análisis econométrico de la productividad del sector confección del departamento del Atlántico, Colombia (1995-2018)(Universidad EAFIT, 2020) López Berrio, Yanina; Arrieta Posada, Juan GregorioThis paper presents the results of measurement of the productivity of garment sector of Atlántico department, Colombia, from 1995 to 2018. To carry out this work, the first step was to develop a literature review from which it was possible to identify the need to implement strategies aimed at improving the performance of the sector, such as the implementation of an associative business model; in a second phase of the work, a general and financial diagnosis of the sector was made; in the third phase, productivity was measured using the methodology of an econometric model based on the production function of Cobb Douglass, with which the participation of capital and labor in the gross production of the sector was estimated, and then establish the growth rate of the total productivity of the factors of the same; Lastly, the analysis and results are presented, which reflect that the productivity of the aforementioned companies is more associated with the remuneration of employees than with gross investment. Likewise, the interpretation of the results obtained shows loss of productivity. as individual companies in the Atlantico clothing sector in a rugged competitive environment.Ítem Estudio de mercado para cuantificar la demanda potencial de una tienda multi-marca en la ciudad de Montería(Universidad EAFIT, 2014) Botero Gutiérrez, Valentina; Uribe de Correa, Beatríz Amparo; Zapata Ríos, Blanca NubiaEl presente trabajo tiene como objetivo establecer la viabilidad de mercado para el montaje de una tienda Multimarcas en la ciudad de Montería, Córdoba -- Para alcanzar este fin se realiza un estudio de mercado, con enfoque cuantitativo -- La información pertinente es de tipo secundaria y primaria, ésta última se obtuvo a través del método de encuesta, utilizando como instrumento un cuestionario estructurado, aplicado a la población objetivo, compuesta por mujeres de los estratos medio y alto, con edades entre los 15 y 45 años -- Se definieron las variables de mercado a analizar como: comportamiento de compra de los clientes, potencial del mercado, la competencia, los productos, los precios, la comercialización y las actividades de promoción y venta, de prendas de vestir y accesorios -- Entre los datos que arrojó el estudio se destaca que el mercado potencial presenta una gran propensión de compra hacia estos establecimientos de comercio, realizando compras cada cuatro meses de prendas de vestir y cada seis meses de accesorios, gastando en promedio $250.000 y $175.000 en la adquisición de estos artículos, respectivamente -- Además, la marca es un factor decisivo a la hora de tomar la decisión de compra, prefiriendo las nacionales -- A pesar de la competencia, tres de cada cinco mujeres tienen la intención de comprar en la nueva tienda -- Sugieren que ésta sea de un formato innovador, y que ofrezca precios competitivos, pues se trata de un tema sensible -- El análisis del potencial de la demanda del mercado en pesos, por año, es de, $7.041.750.000 para prendas de vestir y de $3.286.150.000 para accesorios -- De esta manera, y con otras variables analizadas, se permite concluir que existe la viabilidad de mercado para el montaje de una nueva tienda Multimarcas en la Ciudad de MonteríaÍtem The impact of supply chain decisions, using dynamic systems, of an aquatic garment manufacturing company(Revista Ingeniería Industrial, 2010-06) Peña Zapata, Gloria Elena; Pineda Toro, Mauricio; Escalante Ochoa, Daniel; Ramírez Echeverri, Sergio A.; Peña Zapata, Gloria Elena; Pineda Toro, Mauricio; Escalante Ochoa, Daniel; Ramírez Echeverri, Sergio A.; Universidad EAFIT. Grupo de Investigación Gestión de Producción y Logística; Universidad EAFIT. Departamento de Ingeniería de Producción; sramire@eafit.edu.co; Gestión de Producción y LogísticaThis article shows the supply chain model of the company Creaciones Nadar S.A. Thatmanufactures aquatic sports garments -- The chain links are the clients, the store, the warehousing, the internal and satellite plants and raw material supply -- The supply chain of Creaciones Nadar S.A. is a complex system given the different agents that form the feedback structures and delayed effects on behaviors -- The supply chain has different dynamic behaviors generated by changes in external factors such as garment’s demand, number of required workers in the company’s plant, the warehousing, and the store, among other -- A dynamic system methodology and the software Ithink® were used to model the chain; moreover, different scenarios were analyzed using simulation and taking into account the most representative variables to be modified -- The obtained results allow Creaciones Nadar S.A. to determine policies and parameters and to obtain the best kind of benefits for the companyÍtem Moeurs et coutumes des indiens de Quito, province du Pérou(S. L. : S. N., 1787)Ítem Plan de negocio para ropa de dotación industrial en la empresa GROUPRO S.A.S. en el departamento de Boyacá(Universidad EAFIT, 2016) Prieto Salinas, Edgar Fabián; Escalante Gómez, Juan Esteban; Álvarez Barrera, Claudia PatriciaEl presente documento presenta el desarrollo de un plan de negocio para la elaboración y la comercialización de ropa de trabajo para el departamento de Boyacá -- En la actualidad en Tunja existen cinco grandes empresas dedicadas a la elaboración y comercialización de ropa de dotación industrial (Cámara de Comercio de Tunja, 2016), en Duitama 24 (Cámara de Comercio de Duitama, 2016) y en Sogamoso cuatro (Cámara de Comercio de Sogamoso, 2016), por lo que se brindará solución a la creciente demanda con enfoque hacia la satisfacción de clientes y colaboradores -- Al ser un departamento de renta media, el 60% de los trabajadores de Boyacá devengan hasta dos salarios mínimos mensuales legales vigentes de acuerdo con las encuesta nacional de hogares (DANE, 2016b); por tanto, las empresas, según la normativa laboral actual, deben suministrar dichos elementos para una correcta ejecución del trabajo por parte de sus trabajadores -- Dado lo anterior se presenta un plan integral en el que se identificaron las fortalezas, las debilidades, las oportunidades y las amenazas del sector en el departamento y cómo GrouPro S. A. S. brindará soluciones prácticas, de excelente calidad y a precios justos a la creciente demanda de elementos textiles para el trabajoÍtem El potencial contencioso del estilo, la moda y el vestuario en los movimientos sociales : revisión de literatura(Universidad EAFIT, 2020) Rojas Saldarriaga, Laura; Arango Restrepo, María RocíoÍtem Segmentación basada en motivadores e inhibidores de la compra online y offline de vestuario y accesorios en Medellín(Universidad EAFIT, 2018) Dávila Reina, Laura Cristina; Soriano Vanegas, Aylin Johanna; Londoño Giraldo, BeatrizE-commerce as a sales channel has been growing in two-digit percentages in Latin America -- In this scenario, Colombia is one of the countries with the best forecast for digital sales in the region -- However, studies on the acceptance of this technology are scarce in the country -- This article seeks to make a segmentation of users based on the identification of motivators and inhibitors of online and offline shopping for clothing and accessories in Medellin -- The Technology Acceptance Model (TAM) uses variables such as perceived risk, offline hedonism, online hedonism, user generated content, and price orientation -- These variables were included in an online questionnaire and later analyzed by means of a cluster analysis of a hierarchical type to a sample of 213 consumers, which led to the identification of three clusters: the Millennials, the Assisted and the Internet users -- The results allow the development of relevant strategies for the clothing and accessories category in online and offline shopping channelÍtem El uso de redes sociales en la influencia de comunidades de marca de vestuario informal en decisiones de consumo(Universidad EAFIT, 2016) Estrada Jiménez, Juliana; Mejía Llano, Juan Carlos; Muñoz Molina, YaromirThe interactions of people have transcended the boundaries to be set in a virtual environment, in which there are multiple actors that influence, to a greater or lesser extent, perceptions and feelings, essential elements in buying decisions and consumption of different goods and services -- It is also seem that the presence of casual apparel brands in social networks, is increasing in some scenarios and intensified in others -- Furthermore, this paper analyzes a group of active users in social networks; followers of brands, to assess the impact of belong to brands communities in their consumption decisions -- For this, men and women in the study were analyzed, taking into account their preferences in casual clothes, brand purchase, among others; on this basis, it explores the use of social networks, brands which are linked, different experiences with them in various platforms; all to generate comparative and relevant information regarding the influence that is generated in such interactions -- This study helps to understand the implications of purchasing decisions and use, a phenomenon of social, cultural, technological and business, from the standpoint of marketing