Logotipo del repositorio
  • English
  • Español
  • Français
  • Português
  • Iniciar sesión
    ¿Has olvidado tu contraseña?
Logotipo del repositorio
  • Comunidades
  • Listar por
  • English
  • Español
  • Français
  • Português
  • Iniciar sesión
    ¿Has olvidado tu contraseña?
  1. Inicio
  2. Examinar por materia

Examinando por Materia "NOVELA - CRÍTICA E INTERPRETACIÓN"

Mostrando 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • No hay miniatura disponible
    Ítem
    El maestro de escuela (1941) de Fernando González: tragedia e identificación catártica en la novela
    (Universidad EAFIT, 2018) Zapata Grajales, Julián Santiago; Toro Murillo, Alejandra María
    This article proposes an interpretative approach to Fernando Gonzalez’ El maestro de escuela based on the literary genres of the tragedy and the novel -- Both genres are represented by Manjarrés and the narrator respectively -- After reviewing the author’s concept of the novel, the structure of the work is described, taking into account the tragedy’s qualitative part as pointed out by Aristotle’s Poetics -- In this weaving of actions, the cathartic identification of the narrator together with the critique he makes of the influence of political powers in literary activity is derived -- This latter derivation is the central idea in the novel

Vigilada Mineducación

Universidad con Acreditación Institucional hasta 2026 - Resolución MEN 2158 de 2018

Software DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configuración de cookies
  • Enviar Sugerencias