Examinando por Materia "MERCADEO POR INTERNET"
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Ítem Aceptación de la estrategia “Home Try On” en E-commerce de gafas en la ciudad de Medellín(Universidad EAFIT, 2018) Velásquez Castaño, Catalina; Díaz Cadavid, Óscar de Jesús; Muñoz Molina, Yaromir; Arias Salazar, AlejandroThe “Home Try On” strategy is an alternative to solve one of the biggest fears of online purchase that is not receiving what is expected, generating a new experience of buying for customers that allows to know and have direct contact with the products before buying them -- This study aims to know the acceptance of the "Home Try On" strategy in e-commerce of glasses in the city of Medellin through qualitative and quantitative research to recognize the consumption habits of people and their perception of purchases over the internet, identify business success cases that use the strategy and pilot test results -- There is evidence of a generalized acceptance of the strategy by the study subjects, and identified the key factors that must be borne in mind when implementing the strategyÍtem Análisis comparativo de experiencia de cliente de Amazon marketplace y Mercado Libre(Universidad EAFIT, 2023) Rodríguez Betancur, Maria Antonia; Londoño Vélez, Natalia; Giraldo Hernández, Gina MaríaWith the Internet evolving, people are more connected than ever, living a digital lifestyle. Selling online has become crucial for companies to grow. To succeed in the online world, providing a great shopping experience is a must. That's why we needed to conduct a study to find out the best customer experience practices from big marketplaces like Amazon and Mercado Libre that can be applied to the e-commerce industry. We researched consumer trends from just before the pandemic (2019) up until now (2023) to understand how important the digital world is to people. We looked into e-commerce and customer experience literature and interviewed experts and shoppers to learn about their buying experience on the mentioned marketplaces. Based on all this info, we did a side-by-side analysis of the buying experience on these two sales channels and identified key factors for online success.Ítem Análisis de la comunicación digital como herramienta de posicionamiento de marca para entidades sin animo de lucro en Medellín, Colombia(Universidad EAFIT, 2019) Serna Giraldo, Érika María; Ceballos Ochoa, Lina María; Arias Salazar, Alejandro;1017181539Ítem Análisis de la usabilidad en el portal web CDISCOUNT Colombia(Universidad EAFIT, 2015) Serrano Gómez, Carolina; Vera Arango, Paula Andrea; Gentilin Gentilin, Mariano; Monroy Osorio, Juan CarlosEste trabajo de investigación tiene como objetivo identificar las falencias relacionadas con el uso de herramientas involucradas en la experiencia de usuario durante el proceso de compra en el portal web Cdiscount Colombia, con el fin de plantear recomendaciones de mejora -- Como metodología para el desarrollo del mismo se realizó una investigación mixta con clientes y no clientes del portal web, mediante el uso de las herramientas como Eye tracker, entrevista en profundidad, paseo cognitivo y evaluación heurística, para conocer la interacción de los usuarios con el portal web y obtener hallazgos para su posterior análisis -- El mayor aporte del trabajo de investigación es el diagnóstico de la usabilidad del portal web Cdiscount Colombia y la propuesta de mejoras con el fin de documentar los hallazgos y así presentarlos como punto de partida en el diseño o rediseño de otros portales web para poder ofrecerles a los consumidores una experiencia de usuario positiva con el fin de lograr una posible recompraÍtem Análisis de la viabilidad para la venta de vestidos de baño en redes sociales y comercio electrónico(Universidad EAFIT, 2018) Gómez Ruíz, Nicolás; Monroy Osorio, Juan Carlos; Rojas de Francisco, Laura IsabelSocial networks and digital media, according to Stokes (2013), have become the new way to explore content and connect with customers; Digital marketing has the same purpose, intentions and objectives as traditional marketing -- With this in mind, Granadina Beach Moments a Colombian company founded in 2010 that operates in the area of beachwear and that according to its business vision works with high quality inputs that are seen in the use of imported fabrics, manual work and color as protagonists, was raised as a case in which from an entrepreneur perspective has been able to verify that the business extends to the digital plane -- With this research work, the feasibility of converting a company selling swimwear into an e-commerce was analyzed; by means of quantitative methodologies, such as monitoring the main key performance indicators (KPIs) in sales and in digital media using tools such as Google Analytics and social listening, to identify their behavior in relation to sales objectives, and qualitative tools, such as in-depth interviews, focus groups, experience map, eye tracker, wise cluster, cognitive walkthrough, about the experience in the web portal -- The results show the feasibility of converting the company that is being studied in an e-commerce, from aspects related to the purchase experience, the value to execute it and the percentage of conversionÍtem Análisis de las buenas prácticas en la utilización del marketing digital y la presencia en redes sociales que sirvan para mejorar el aspecto comercial de las Start-ups colombianas(Universidad EAFIT, 2016) Beltrán Gómez, Carlos Andrés; Uribe Ochoa, BeatrízEste trabajo de grado se enfocó en al análisis de distintos conceptos, métodos y actividades en el campo del marketing digital y el uso de las redes sociales, que pueden ayudar a las Start-ups de Colombia a mejorar tanto sus resultados comerciales como la atracción de usuarios a sus servicios o Productos -- El motivo que inspiró este trabajo fue aportar en alguna medida, a un problema que enfrentan hoy en día muchos emprendedores de Start-ups en Colombia: tener éxito en sus emprendimientos -- Constantemente se crean nuevos productos, servicios y aplicaciones, pero a la hora de darse a conocer, no se sigue una estrategia clara, por lo que generalmente fracasan por falta de usuarios -- En particular, se analizó la creación y evolución en los sistemas de información y en internet -- De otro lado, se plantean herramientas construidas a partir de los datos obtenidos en cuestionarios y entrevistas a expertos y emprendedores exitosos -- Por último, se indican algunas herramientas que sirvan de apoyo a las Start-upsÍtem Análisis de las redes sociales como herramienta en el mercado bancario actual(Universidad EAFIT, 2013) Gómez Bravo, David; Uribe, Beatríz; Uribe Saavedra, FelipeLas redes sociales están siendo útiles, eficaces y eficientes para el comportamiento dinámico y el desempeño óptimo de todas las áreas industriales y financieras en los distintos ámbitos regionales, nacionales e internacionales -- En primera medida, se identificó que en las entidades, instituciones, gremios, entre otros, resulta fundamental tener claro el objetivo de la inserción de la marca en las redes sociales -- Asimismo, a medida que el interés en la banca social crece, los bancos deben aprender a diseñar estrategias atractivas en redes sociales como Facebook y Twitter para conectarse con los consumidores -- También, se observó que las entidades bancarias aceptan y comprenden que las redes sociales son claves para alcanzar los objetivos y que las estrategias que se emprendan en este ámbito tienen una influencia directa en su negocio -- El presente documento busca verificar la relación entre la intensidad del uso de las redes sociales por parte de las corporaciones bancarias y su desempeño comercial, a través de variables tales como ROA, BS TOT ASSET y NET INCOME -- Hasta el momento, la mayoría de iniciativas 2.0 en finanzas se han centrado en el marketing social -- Es necesario que la banca consiga una verdadera interacción directa a través de las redes sociales, esto implica alcanzar la bidireccionalidad total entre cliente y entidad financieraÍtem Análisis de viabilidad para implementar canales y medios digitales de la marca Blossom(2018) Ochoa Nieto, Juan Esteban; Monroy Osorio, Juan Carlos; Rojas de Francisco, Laura IsabelThe Health and Personal Care category shows a very interesting dynamic in Colombia, especially for the brands of the Massive Products (Unknown Brands) and its distribution channels -- According to a market research conducted by Euromonitor (…) on May 2018, this category grew 4.7% on 2017 -- This project analyses the viability of developing a digital communication strategy for the brand Blossom using social media, with the goal of increasing brand awareness and taking advantage of the ongoing market dynamic of selling through channels other than stores -- This project also analyses the importance and the influence of the Content Marketing through social media for start-up business -- In order to do so, this project was conducted as an exploratory research supported on focus groups, eye-tracking exercises and a survey, in order to look for the most accurate results -- Results for this investigation supports the importance of content marketing and social media for increasing brand awareness, and the importance of social networks in implementing online branding strategiesÍtem Análisis del impacto de la cuarta revolución industrial en el sector bancario colombiano(Universidad EAFIT, 2019) González Cano, Lina Camila; Uribe de Correa, Beatriz Amparo; Osorio Lema, Edwin AlexisThe technological advances generated by the Fourth Industrial Revolution (Schwab, 2016) incorporate new competitors in the world banking sector. Fintech, neobanks and big technology companies are offering fully digital financial solutions that response to need of consume of a society hyperconnected to internet, that, in addition, they may offer competitive rates in comparation with a traditional bank because they are born with an enterally automated and robotized operation. To survive the new competitors, banks are obliged to think of a digital transformation strategy that helps in the adoption of technology for the improvement of their processes and the generation of a new offer of value that is attractive to consumers of the new generations. The present work intends to analyze the impact that the Fourth Industrial Revolution in the Colombian financial sector for to propose adaptations to the digital strategy and the administration of human talent.Ítem Análisis del uso de social media como estrategia de marketing por las marcas de lujo(Universidad EAFIT, 2014) Granada Palacio, Ana Catalina; Fernández Geale, Juliana; Uribe de Correa, Beatríz AmparoLas redes sociales digitales hoy en día son una herramienta de marketing utilizada por muchas empresas -- Este estudio analiza la intensidad del uso de Social Media por las diferentes empresas del sector de lujo en el mundo -- Se definieron algunas variables agrupadoras que permitieran estudiar el comportamiento de dichas empresas e identificar posibles relaciones con el uso e intensidad de Social Media -- Los resultados muestran que las grandes empresas son más activas en las redes sociales, mientras que las pequeñas y medianas empresas tienen una participación más moderada -- Igualmente se identificaron tendencias de mayor participación en las diferentes redes sociales, de acuerdo al subsector al que pertenece cada empresa de lujoÍtem Análisis y proposición de una alternativa para medios de pagos electrónicos en Colombia(Universidad EAFIT, 2006) Álvarez Builes, Juan David; Daza Rojas, Ricardo; Sosa, Juan CarlosÍtem Análisis y propuesta de mejora del proceso de ciclo contable para una empresa de e-commerce en Colombia(Universidad EAFIT, 2024) Múnera Cardona , María Camila; Sánchez Cogollo, María José; Montoya Hernández, Ángela; Giraldo Hernández, Gina MaríaÍtem Aspectos jurídicos relevantes sobre los Marketplace en Colombia(Universidad EAFIT, 2022) Pardo Puentes, Germán Andrés; Ramírez Osorio, Daniela Fernanda; Acosta Posada, AdelaidaThis research paper investigates the impact that Marketplace-type digital platforms have had on the purchase and sale of goods and services nationally and internationally. It is intended to make a tour of its delimitation, definitions, actors, scope in which they operate and jurisprudence and pronouncements of the Superintendence of Industry and Commerce about digital platforms that already have a normative regulation in our country. All of the above, together with the non-existent regulation of Marketplaces in Colombia, leads us to ask ourselves the vortex question of the Research work that summons us: is there currently a need in Colombia for a new legal figure that better adapts to the concept and business model of the Marketplace?Ítem Atributos de evaluación de los compradores en línea de café del área Metropolitana de Medellín(Universidad EAFIT, 2022) Echeverri Moreno, Sebastián; Botero Cardona, AndrésCoffee is one of the most popular beverages in the world and its consumption is growing every day. E-commerce has transformed consumer behavior, and the purchasing process has evolved the same way; hence, the importance of understanding the way in which the buyer makes the purchase decision online. This research determines the main attributes that a consumer in Medellin, Colombia, evaluate before making a coffee purchase decision online and how each attribute participates on it. For this purpose, the behavior and interaction with the main attributes of the main coffee e-commerce in Colombia has been analyzed. The data has been collected through observation and purchase analysis with the help of an Eye Tracker, and then through semi-structured interviews with more than 14 participants. The results have revealed the evaluation attributes of a consumer when making the purchase decision through a coffee electronic commerce platform. The results of this research are a useful tool for companies that produce and/or distribute coffee products that have online selling as one of their main distribution channels or plan to have it in the future.Ítem Buenas prácticas y lecciones aprendidas en la gerencia de un proyecto de comercio electrónico para un retail en Perú, a partir de los dominios de desempeño establecidos por el Project Management Institute (PMI)(Universidad EAFIT, 2024) Suárez Selemin, Nathalia; Díez Benjumea, Jhon MiguelÍtem Caracterización cualitativa del marketing digital en las micro y pequeñas empresas del sector textil del Valle de Aburrá(Universidad EAFIT, 2013) De Bedout Arango, Laura; Gómez Jaramillo, CatalinaLos hallazgos que se presentan en este texto han sido alcanzados en el marco de una investigación cualitativa -- Los datos obtenidos en el transcurso del trabajo de campo se construyeron con testimonios de actores a través de un conjunto de entrevistas en profundidad en tres microempresas y tres empresas pequeñas del sector textil del Valle de Aburrá (Colombia), en las cuales se les preguntó por el uso del mercadeo digital y las cuatro variables que se escogieron para este estudio: presencia en la web, mercadeo de buscadores, publicidad en internet y mercadeo móvil -- En este documento se ofrecen claras imágenes del uso del mercadeo digital en las empresas estudiadas y las prácticas comunes que se encontraron en ellasÍtem Comercio electrónico en la industria química antioqueña(Universidad EAFIT, 2004) Laverde Santamaría, Juan Felipe; Molina Jaramillo, Juan FernandoÍtem Comercio electrónico una aproximación a la práctica(Universidad EAFIT, 2010) Ramírez Sánchez, Daniel Esteban; Mejía Jervis, Santiago; Loaiza, Carlos AlbertoÍtem El comercio electrónico y las transacciones comerciales por medio de la plataforma digital Instagram(Universidad EAFIT, 2022) Serna Castaño, Juliana; Cardona Arango, Laura Sofia; Toro Valencia, José AlbertoE- commerce as a product of globalization has allowed both micro and macro companies to increase their sales and their interaction with consumers, since it has made it possible to speed up and facilitate the purchase and sale of goods and services. On the other hand, social media are a phenomenon of great importance in today's world, which have been used as a means of buying and selling between companies and consumers, for which different governments have had to advance in legal regulation. of these, in order to regularize all situations that can arise through these means and thus provide more security and guarantees to users. However, due to the current and innovative nature of these issues, there are still legal gaps in this regulation, which has drawn the attention of many legal scholars.Ítem Cómo afectan los micromomentos en la compra de regalos en el e-commerce Adoomicilio.com(2018) Vidal Castro, Diana Carolina; Monroy Osorio, Juan Carlos; Mejía Gil, María ClaudiaThis research work aims to describe the shopping experience of Adoomicilio.com customers taking into account the methodology of micro-moments, which allows to identify the different key moments that a customer goes through when buying a gift in Adoomicilio.com, derived from this identify strategies and opportunities for improvement for the brand -- As a methodology for development, a mixed investigation was carried out with portal clients, using tools such as interviews, co-creation sessions with the Adoomicilio.com team (qualitative method) and web analytics (quantitative), which revealed the different behaviors of the Adoomicilio.com client throughout the customer journey map -- Subsequently, a relationship was made between the customer journey map and the micro-moments methodology to identify the relevant moments, strategies and opportunities that Adoomicilio.com can implement to positively influence the decisions of the consumer when buying a gift at home over the internet
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