Examinando por Materia "Gerencia"
Mostrando 1 - 4 de 4
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem Análisis desde el aspecto gerencial en la aplicación del formato ICO+R en el proyecto Alianza El Efecto Cacao(Universidad EAFIT, 2021) Urrea Suárez, Laura Marcela; Vargas Sáenz, Mario EnriqueThe objective of this research work is to analyse the results obtained in the application of the ICO + R format in the Alianza El Efecto Cacao Project, where 14 associations participated, distributed as follows: eight (8) in Huila, four (4) in Urabá and two (2) in Bajo Cauca. In this way, it tends to establish the effectiveness in organizational measurement related to aspects such as management capacity and identification of organizational social competencies. It is worth mentioning that this research work arose from the current need for organizations to create, use and promote the identification of managerial and administrative gaps, from which it seeks to develop projects, strategies and guidelines, among other methodologies, that strengthen, promote, generate and / or drive the growth and sustainability of an organization or company. Consequently, it is expected that the results allow to infer the strengths and weaknesses in the data obtained in accordance with the fulfilment of the objective of the ICO + R format. Thus, the analysis of the effectiveness of the format facilitates the establishment and identification of the management capacities and competencies of social organizations.Ítem CommonKADS, una herramienta para la gerencia del conocimiento(Universidad EAFIT, 2000) Henao Calad, Mónica; Universidad EAFITÍtem Complejidad y gerencia(2017) Rivas Montoya, Luz María; Universidad Eafit, Escuela de Administración, Grupo de investigación Administración y Organizaciones, Departamento de Organización y Gerencia, Medellín, ColombiaTexto preparado para el curso de Política de empresas en el que se presentan preguntas y respuestas sobre complejidad y gerencia.Ítem Retos y sinergias de las empresas multinegocios(2014-05-01) Rivas, Luz MariaLas empresas multinegocios se han convertido en instituciones con una gran influencia mundial. La mayor parte de los bienes y servicios que se consumen diariamente están siendo provistos por empresas de esta naturaleza. Coordinar la diversidad y captura