Examinando por Materia "Fitness"
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Publicación Análisis del consumidor fitness de la ciudad de Medellín(Universidad EAFIT, 2016) Henao Ortega, Erica Susana; Vásquez Vélez, Susana; Serrano Rivero, Sergio Andrés; Rojas De Francisco, Laura IsabelEl auge de estilos de vida como el Fitness se caracteriza por un alto consumo de productos y servicios, como suplementos dietarios y entrenamiento físico que va desde gimnasios y exigencias de alto rendimiento hasta nuevas tendencias de actividad física al aire libre y nutrición sana, entre otras posibilidades, todo ello acompañado de aspectos que mejoran la motivación y la disciplina y que pueden involucrar un cambio no solo en la forma en que las personas perciben y sienten su cuerpo interna y externamente, sino también como lo hace la sociedad (Sassatelli, 2010) -- El propósito de este estudio es realizar un acercamiento a la descripción del consumidor Fitness en la ciudad de Medellín y conocer cómo se entiende y se vive el estilo de vida asociado con el consumo de productos denominados Fitness -- Para lograrlo se desarrolló un estudio exploratorio de carácter cualitativo dirigido a expertos, influenciadores y seguidores del estilo de vida de dicho tipo -- Las evidencias muestran que las personas seguidoras del estilo de vida mencionado lo relacionan con motivación, disciplina y bienestar; además, se hacen visibles aspectos como que seguir dicho estilo de vida implica desarrollar, mejorar o mantener un aspecto físico y que el mismo tenga aceptación social y también sienten que pertenecen a un grupo social exclusivo por los costos que involucra -- Este tipo de investigaciones sobre el consumidor centrado en el estilo de vida Fitness un conocimiento básico para identificar qué quiere y que necesita el respectivo mercado y cómo está segmentado, información necesaria para la toma de decisionesÍtem Maintenance of Aedes aegypti harbouring Wolbachia for mass rearing : effect of blood-feeding source on some fitness parameters relevant in the process(Universidad Eafit, 2020) Martínez Acevedo, Alisson Juliana; Madrigal Vélez, Juliana; Uribe Yepes, AlexanderPublicación Plan de mercadeo Atalú(Universidad EAFIT, 2022) De la Hoz Vecchio, María Elena; Guzmán Garzón, Catalina CeciliaConsidering the great challenges that the decrease in the economy has represented due to the Covid-19 pandemic, besides conditions and barriers that small and medium-sized companies present to achieve a successful economic reactivation, it is necessary to study strategically the marketing components that contribute towards sustainability and growth of an SME in the framework of a Colombian economy pressured by inflation in 2022. Therefore, this paper presents a proposal for a marketing plan for Atalú Alimentos Saludables. S.A.S., an organization with six years in the sugar-free bakery market in the city of Barranquilla, Colombia. The proposal is a strategic marketing roadmap according to global trends and the local context, which allows the construction of value relationships with its current consumers and a new segment to which the organization wants to direct its value proposal. The plan includes a business diagnostic, strategies that allow strong brand positioning, proposal of marketing tactics, budget, indicators, contingencies plan and proposal for further research.Publicación ¿Qué están promoviendo realmente los influencers? : impacto del contenido fitness en las conductas alimentarias en mujeres jóvenes(Universidad EAFIT, 2025) Esmeral Gómez, Camila Andrea; Córdoba Sánchez, VerónicaCurrently, social media has become an easily accessible space for a variety of content, with the largest audience being young people, who may be more vulnerable to risk factors such as changes in behavior based on what is promoted on social media. The aim of this research was to analyze the impact of fitness content promoted by influencers on social media on the eating behavior of young women residing in municipalities in the Valle de Aburrá. A qualitative approach was used with a multiple case study, in which semi-structured interviews were conducted with five participants, all 21 years old. The findings revealed that exposure to unattainable and distant beauty standards negatively impacts the participants' self-schemas, fostering a negative perception of self image, body dissatisfaction, constant feelings of guilt, and disordered eating behaviors. It was emphasized that many of the issues resulting from exposure to fitness content include the internalization of unrealistic beauty standards, extreme and risky diets, and alterations in emotional well-being. Constant comparison with the influencers they follow on social media leads to frustration, possible binge eating, harmful eating practices, and the normalization of feelings of guilt when consuming foods considered unhealthy.